Björkman har valt ut hälften av sina artister - men hur heta är de?


I dagens Aftonbladet skriver vår favoritTobbe om Christer Björkmans hemliga lista. De första artisterna till Melodifestivalen 2011 anses vara klara. Namedroppingen från Christers, kanske inte så hemliga, lista lyder Lasse Stefanz, Danny Saucedo, Lili&Susie, Shirley Clamp, Sanna Nielsen, Anders Fernette och One More Time. Andra namn som Björkman ska försöka få med i tävlingen är enligt artikeln Timo Räisänen, Ace of Base, Elena Paparizou, Laleh, Sahara Hotnights, Maia Hirasawa, Lisa Nilsson, Sofia Jannok, Annika Norlin och Magnus Carlson, samt Robyn och Mauro Scocco som låtskrivare.


Själv kan jag funderar lite på hur heta dessa namn är. Lasse Stefanz gjorde ett försök inför tävlingen 2009 men hoppade av då de inte var nöjda med låten. Personligen är jag inte ett dugg förtjust i Lasse Stefanz och undrar egentligen hur mycket Melodifestivalen 2011 de känns. Dansband i Melodifestivalen har inte gått övertygande bra de senaste åren, så frågan är om det är värt att offra en av de 32 platserna till de gamla gubbarna?
Betydligt hetare känns Danny. En grym entertainer, sångare och låtskrivare som defentivt kan tillföra något bra till programmet - både för tävlingens och underhållningens skull.


En av de artister som Björkman vill ha med som jag inte tror är omöjlig är faktiskt Timo Räisinen. Inte helt obekant åkte Timo runt med Melodifestivalturnén i år. Kul fakta är också att Timo frågade publiken på Siesta! (creddig festival i Skåne) om de kollat på Eurovision Song Contest... Kanske lite fel forum, Timo?

Listan på artister som skulle vilja vara med i tävlingen tycker jag är betydligt intressantare! Sara Varga, Marie Serneholt, Linda Bengtzing, Sarah Dawn Finer, Marie Picasso och Le Kid tycker jag alla låter som intressanta och roliga namn. Kolla upp dem, Björkman!


Vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag håller alla tummar jag har för Bengtzing!

2010-09-09 @ 18:58:38
URL: http://jennie95.blogg.se/
Postat av: Lina

Linda Bengtzing FTW!!!! <3

2010-09-09 @ 19:13:43
URL: http://jordizar.blogg.se/
Postat av: Frukt-Tina

DANNY den ende heta och intressanta! Kanske Bengtzing oxå!

2010-09-10 @ 10:43:38
Postat av: Rebecca

Väldigt tråkiga artister överlag, måste jag säga... jag hade faktiskt väntat mig något annat än One more time och La... z... det där gubbandet... det är ändå förändringarnas år, som de så fint kallade det... Robyn vore kul, dock.

2010-09-24 @ 19:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0