Provlyssna på de första Norska bidragen!

På fredag har Norge sin första semifinal i deras uttagning till ESC. Zoofavoriten Maria Haukaas Storeng tävlar med bidraget Make my day - och jag är inte sen med att lyssna in både hennes låt och hennes motstånd!

Norge kör på samma koncept som vi, dvs med 30 sekundersklipp av låtarna. Därför är det ganska svårt att bedömma dem. Men lite spontana reaktioner!

1. Gaute Ormåsen - Synk eller svøm
Ganska coolt bidrag med rätt mycket blås. Låter rätt (väldigt?) mycket Rybak om det hela, fast utan det klämkäcka. Helt okej.

2. Lene Alexandra - Primadonna
Åh, det här gillar jag! Det låter som en blandning mellan Ani Lorak och Velvet. Riktigt coolt, modernt och dansvänligt. Helt klart en favorit!

3. Johnny Hide - Rewind Love
Det svänger Beatles, baby! Mer Beatles kan det nog inte bli. Skönt bidrag som faktiskt är riktigt bra.

4. Bjørn Johan Muri - Yes Man
Det känns som att jag känner igen rösten. Och låten. Men det är faktiskt väldigt bra! Har dock väldigt svårt att se det fungera live. Det känns mer som en låt Rix FM skulle spela sönder vilken dag som helst.

5. Elisabeth Carew - Rocketfuel
Hmm. Vad låter det här som? Lite som Sara Bareilles eller Colbie Caillat. Fast mer dansvänligt. Jag tror att det här kan bli rätt bra live faktiskt.

6. Maria Haukaas Storeng - Make my day
Duffy, bossa, hela Hold on be strong-plattan! Åh vad Maria är bra! Jag får gåshud och hoppas, och tror, att hela låten kommer att avslutas med en riktig gåshudshöjning. Hoppas, hoppas att det går riktigt bra för vår favoritnorska!

7. Keep Of Kalessin - The Dragontower
Jo men lite hårdrock måste vi ju ha. Eller metal. Eller vad det nu är. Det är ju inget jag lyssnar på, men det kan säkert gå hem hos en publik.

Lyssnar på låtarna gör ni HÄR!


Kommentarer
Postat av: Måsen

Rocketfuel gillade jag nog mest faxin. Maria är också bra, men inte såhär så man reser sig upp i stolen och hoppar upp och ner bra. Hoppa det händer mycket mycket mer i låten! Hon går till final ialf!

2010-01-05 @ 11:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0