Missa inte krönikan ikväll 20.00!


Edward och Christer väljer ut de fem bästa bidragen som inte vunnit.


Att leta bidrag sen Melodifestivalens start är ju hur svårt som helst och det tycker jag dessa herrar redan har gjort så bra själva även om jag kanske skulle placerat Dansa i Neon på listan (även om det var bra att den inte vann för då hade vi nog missat den fantastiska succén med Det Gör Ont 2004...) 2000 talet blev dock lite svårare och eftersom det funnit lika många tävlande bidrag under 2000-talet som det finns folk på jorden ungefär tycker jag inte det är mer än rätt att 2000-talet får en egen lista

DE FEM BÄSTA BIDRAGEN SOM INTE VUNNIT MELODIFESTIVALEN UNDER 2000-TALET
  • Cara Mia - Måns Zelmerlöw 2007
  • Håll om mig - Nanne Grönwall 2005
  • Stay The Night - Alcazar 2009
  • Crazy in love - Jill Johnsson 2003
  • Jag ljuger så bra - Linda Bengtzing 2006
Usch och fy för att behöva sålla bort så måååånga otroligt bra bidrag! Otroligt svårt. Man får nästan dåligt samvete för de bra låtar man fick lämna ute. Men ja, ungefär något sånt. Idag.



...Geten fyller i sina Fem bästa bidrag som inte vunnit Mello under 00-talet!

  • Cara Mia - Måns Zelmerlöw 2007
  • Min Kärlek - Shirley Clamp 2004
  • Déjà Vu - Velvet 2008
  • För att du finns - Sonja Aldén 2007
  • Stay the night - Alcazar 2009
  • Som Måsen sa - RIKTIGT svårt! Det finns en miljard låtar man skulle vilja sätta in på listan. Men något i den stilen!




    .. Och Åsnan gör precis samma sak som Zoolegorna ovanför.

    • Big Time Party - Hanna & Lina 2002
    • Bulletproof Heart - Autolove 2004
    • Cara Mia - Måns Zelmerlöw 2007
    • Déjà Vu - Velvet 2008
    • Stay The Night - Alcazar 2009

    .. som dem andra sa - OTROLIGT svårt! Jag hade en hel del bidrag som hamnade på sjätteplats. Men jag är nog ganska nöjd ändå.


    ... Och Räven kastar sig in och gör det här också.

    • Jag ljuger så bra - Linda Bengtzing 2006
    • Hela världen för mig - Sanna Nielsen 2003
    • Killing me tenderly - Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng 2009
    • Déjà Vu - Velvet 2008
    • Hope & Glory - Måns Zelmerlöw 2009

    .. Verkligen oerhört svårt det här, framförallt 2009 har innehållit groteskt många bra låtar. Men alla år ät grymma! Vad vore musiksverige utan Melodifestivalen egentligen?!
    Sen måste jag kuppa lite, låten Åt helvete för sent skulle varit med i 2010 års tävling, men han diskas på 00-talet... Den är en fullträff!! Den borde man få räkna med?!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0