Getis gillar halvsvenska rep!

Eftersom mina kära kollegor tycks ha försvunnit (den ena repar musikal, den andre är i Göteborg och den tredje har jag ingen aning om vart hon tagit vägen) så tar jag mig friheten att lägga in lite videor från dagens repetitioner.

En av mina favoriter är nästan helsvenska Azerbajdzjan (jag stavade säkert fel igen). Arash och AySel är kanske inte de starkaste röstmässigt, men scenframträdandet är sjukt snyggt och jag tror att det kan gå riktigt bra för dem. Dessutom hoppas jag det, eftersom jag älskar deras bidrag Always. Perfekt att dansa till klockan halv 7 på morgonen, innan man ska till skolan... ;)

Jag försökte dessutom komma på vilka dansarna är. Den enda jag kände igen var Åsa Mirro, gift med Sarah Dawn Finers bror Rennie Mirro, som dansade både i öppningen av Melodifestivalsfinalen förra året och såklart bakom Martin Stenmarck i Las Vegas 2005. Körkillen, Emil Heiling, har jag också lite smått koll på. Han körar nämligen på stora delar av Elena Paparizous platta The game of love från 2006.



En av storfavoriterna i Zoot (Åsnans största favorit vet jag, dessutom) är Grekland. Jag var lite smått tveksam efter första repet. Jag saknade det där "WOW!":et som jag förväntat mig (det största Wowet var ju Annabelles hårfärg!), och dessutom är Sakis (Eller Skakis Roufastivassen som han heter i min värld) en halvtaskig livesångare. Men nu är jag helt säker - 12 poäng till Grekland! Låten sätter sig mer och mer, idag fungerade Sakis röst (...och Sakis kulisskörsångares röst) mycket bättre. Dessutom är scenografin och koreografin så sjukt snygg att man vill dö! Ja, och så våra tjejer då - Anna och Anna. Fantastiska! Det är verkligen ett grymt nummer som jag tror kommer att gå långt. Jag menar, kolla bara in Sakis catwalk med Sarah Dawn Finerhiss!



Kommentarer
Postat av: Linda

Greklands låt är en riktig partylåt inför sommaren och framträdandet riktigt ösigt. Kul också med partiet där de "trotsar tyngdlagen" och åker framåt, den grejen gjorde Lena Philipsson (fast både framåt och bakåt minsann) på turnén 1994 xD

2009-05-10 @ 12:52:16
URL: http://songbirde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0