Melodifestivalkortisar, med 35 dagar kvar till start!

Medan snön faller här i Karlskrona, och Perrelli pratar i öronen på mig (intervjuer från ESC in my heart) tänkte jag dra lite kortisar angående Mello&ESC...

- Semifinalerna för ESC lottas 30 januari
ESCtoday kan vi läsa om att den 30 januari kommer det lottas vilka länder som får tävla i vilken semifinal i Eurovision Song Contest 2009, då semifinalerna äger rum 12 och 14 maj. För att det på något sätt ska bli "jämt", så delas länderna in i sex olika grupper, beroende på hur de brukar rösta.
Spännande, tycker jag!

- Melodifestivalåret sammanfattas i radio på trettondagen
På trettondagen, närmare bestämt på tisdag den 6, kommer Melodifestivalen 2008 att sammanfattas i p4 med start klockan 10:03. Flera av årets artister kommer att dyka upp i programmet, så håll öronen öppna! ;)
Själv antar jag dock att vissa av intervjuerna är förinspelade, eftersom till exempel Charlotte Perrelli åker till Thailand idag. Ska hur som helst bli riktigt roligt att höra, och om jag inte grinar så heter jag väl typ Bert Karlsson...

- Omröstning om snyggaste festivalklänningen
Aftonbladet har en omröstning om vilken som är den snyggaste Melodifestivalblåsan sen 1998. Rösta gör ni HÄR!
Personligen tycker jag att det är synd att man inte kan rösta på Caroline Jönssons balklänning i Jag tror på människan från finalen 2007. DEN var snygg den...



/Schlagergeten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0