Vart har förra årets succé tagit vägen?

Jag vet inte hur många av er som tänkt på det, men förra årets succé bröderna Rongedal har man inte hört mycket av på senare tid. Vart har de tagit vägen?

De är fortfarande ute och spelar en del, och igår gjorde de ett stopp på Kfem i Vällingby. De körde helt och håller live, med ett band med sig och allt! Det blir verkligen mycket bättre då, slippa en burkig skiva. Totalt blev det 4 låtar, däribland Melodifestivals-hiten Just a minute. Schlagernörd som man är så kan man dansen till den låten, och det gick inte att stå still när den kom. Fick man blickar? Ja, självklart men det bjuder jag på.

Efter uppträdandet hade de signering och jag var fram och pratade med någon av bröderna (Lite svårt att se skillnad). Jag fick en affisch och så frågade jag lite om Rix FM Festival i Göteborg i somras. Jag tror mest att det här berör det glada gänget det som kommer nu. När vi var där så dansade vi alla på första raden med i Just a minute och jag var tvungen att fråga Rongedalarna hur de reagerade. De hade blivit väldigt överraskade och tyckte att det var jäkligt maffigt! De blev jätteglada.

Under hela evenemanget igår fick jag agera fotograf och fick därigenom en skiva signerad av dem, alldeles gratis! Trevligt, trevligt måste jag säga.

Nu tänkte jag bjuda på två bilder från gårdagen:



Bröderna med hela bandet och konferencier Annamia

Nu måste sängen bäddas och kudden nattas, vi hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0