Lite cirkus bortom cirkusen...

Det är väl inte direkt en hemlis att vi allihopa i Schlagerzoot är stora körfantaster. Och I guess att detta är ännu ett bevis på det...

Förra året var favoritDea ute på en stor Europaturné med nycirkusgruppen Cirque du Soleil, och deras föreställning Delirium. Visserligen var jag inte så glad då över att hon var borta (Eh, snarare var jag väl typ DEPRIMERAD!), men numera är jag riktigt glad för att hon gjorde den där turnén. Musiken i showen är fantastisk, med tänkvärda texter, och dessutom är det en blandning av allt från musiker och artister till olika slags akrobater, gymnaster och dansare i en salig röra. Alla är så sjukt duktiga! Jag är så imponerad av alla dessa människor att jag knappt vet vad... helt otroligt!

En av mina favoriter från Delirium är Climb, som Dea sjunger samtidigt som en kille vid namn Andrey Koltsov gör grym handkonst. Beskåda, beundra och bli fascinerade.




Kommentarer
Postat av: Bonnie

Alltså.. VAD GÖR MÄNNISKAN!? Herreguuuud vad EXTREMT duktiga folket är! Shit shit shit!

2009-02-10 @ 22:11:54
URL: http://schlagerzoot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0