Expressen listar namn inför Mello 2010

Expressen, Expressen, Expressen. Alltid är de då först. Och värst. Idag presenterar de en lista på närmare 40 namn som sägs vara aktuella för Melodifestivalen 2010. Ärligt talat vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, Expressen lyckas ju nämligen alltid klämma till med de mest konstiga saker.
Enligt Expressen finns följande namn med på listan;

Arash
Darin
Sofia Jannok - uppträdde i mellanakten i Melodifestivalen 2009 med "Waterloo" på samiska
September
Ace of Base
Danny Saucedo - solo
Europe
Lena Philipsson
Orup
Johan Palm
Jerry Williams
Martin Svensson - "Yeah yeah, wow wow"
Olle Ljungström
Timbuktu
"Dunka mig"- Frida
Dan Hylander
Linda Bengtzing
Drängarna
Brolle Jr
Jessica Andersson
CC & Lee
Linus Wahlgren
Refreshments
Niclas Andersson
Peter Johansson
Sara Löfgren
Pernilla Wahlgren
Sven Ingvars
Freddie Wadling
Thorsten Flinck
Shirley Clamp
Black Ingvars
Anna Bergendahl - "Idol"
Lars Vegas Trio
Mojje
Anders Glenmark

Christer Björkman säger i artiklen att "Allt handlar om låtarna i slutändan. Vi letar alltid efter en mix av stjärnor, stjärnskott och roliga bidrag. Jag stämmer just nu av med alla skivbolag och hur det ser ut tajmingmässigt för artisterna.". (läs artiklen i helhet HÄR)


Hur mycket av det här som det är värt att tro på vet man aldrig. Men jag måste ändå erkänna att det var en ganska intressant lista. En artist som jag är ganska säker på kommer att ställa upp nästa år, men borde vänta i alla fall ett år till, är Linda Bengtzing. Det vore kul om Shirley var med igen (ett krav; UPPTEMPOLÅT!), lite Arash vore inte fel, en danshit av September vore kul och vore det inte underbart med någon av de fantastiska musikalartisterna Peter Johansson eller Linus Wahlgren?! Men snälla SVT - låt oss slippa Johan Palm.

Vad säger ni? Och vill NI se i Melodifestivalen 2010?


Kommentarer
Postat av: Emma

Du vet att jag fortfarande hoppas på att Aftonbladets lista ska ha med båda Nalle puh och hans vänner, Nassim, Zillah och Totte!

Även om Zillah och Totte redan är diskade...

2009-08-19 @ 17:02:50
URL: http://metrobloggen.se/emmabergstrom
Postat av: Paramore

asså man blir ju lite ledsen när man inte ser Anorah på listan, faktiskt t.o.m jag som inte är världens mellofreak ^^ Jag tycker vi byter ut Johan Palm mot Anorah så får vi lite sång med! :D

2009-08-19 @ 17:49:41
URL: http://crushcrushcrush.devote.se
Postat av: Bonnie

LENAORUP. PETER JOHANSSON. Jagvet en trevlig grupp som kan vara med också. Sen tror jag Anorah kan vara aktuell (nån jäkla gång ska hon vara med, så e de bara!) men bara inte ett tillräckligt känt namn för att vara med på Expressens lista i AUGUSTI.

2009-08-19 @ 17:59:53
URL: http://bonnietyra.blogg.se/
Postat av: Anonym

- intressanta namn !

2009-08-19 @ 18:20:10
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Emma

Bonnie Bonnie Bonnie, jag har räknat ut det! Förra året kom listan i mitten av september, i år i mitten av aug... Tänk om 7år, då får vi veta vilka som ska vara med året efter innan segraren det året korats!

2009-08-19 @ 23:08:43
URL: http://metrobloggen.se/emmabergstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0