Zoot dissikerar del 2 av ESC-bidragen!

Varje måndag fram till första semifinalen av Eurovision Song Contest kommer vi i Zoot att recensera bidragen, samma bidrag som klockan 20:00 recenseras på SVT. För att själv höra bidragen vi recenseras kan ni klicka på länken i bidraget.

Jag, Geten aka Mika, är alltså nummer två ut i det här. Skojsigt! Poängskalan är 0-5, och betyget sätter jag under mina omdömen. Vi kör på en gång!

Israel: Noa & Mira Awad - Einaiych

Visst, tjejerna sjunger superfint och är naturligt snygga. Men den som minns den här låten efter fem minuter måste ha världens bästa minne. Det är lågmält och egentligen helt okej, men så fruktansvärt tråkigt. Det händer absolut ingenting under 3 minuter.


2/5


Bulgarien: Krassimir Auramov - Illusion

Det finns någonting i låten som gör att jag gillar den, men det finns också delar som gör att jag inte tycker om den alls. Jag tycker att hans operadelar förstör en annars ganska klatchig Armenienlåt (men tänk Qele Qele liksom!). Även videon blir lite för mycket för mig, jag klarar inte riktigt när folk dör och blöder och har sig.


2.5/5


Island: Jóhanna Gudrun Jónsdóttis - Is it true?

Det här är ju Didos Life for rent! I alla fall versen. Och vet ni? Jag tycker att det är en av världens tråkigaste låtar. Samma sak gällande Is it true. Jóhanna sjunger jättebra och är jättevacker - men det händer ingenting. Jag är rädd för att det här blir en kisspaus, Island.


2/5


Makedonien: Next time - Nesto sto ke ostane

Här var det ungdomlig poprock. Jag fattar inte ett skit av vad de sjunger och tycker mest att det är ointressant. Sångaren sjunger kanske inte dåligt, men han har en fruktansvärt irriterande röst! Dessutom har till och med H.E.A.T-killarna snyggare hår än dessa grabbar. Jag fastnar inte alls.


1/5


Rumänien: Elena Gheorghe - The balkan girls

Åh, introt och versen bådar ju så gott, och så blir refrängen en enda stor besvikelse! Men jag gillar det ändå. Hade dock velat ha ett högre tempo i refrängen, kanske lite mer clubkänsla. En partyremix på den här och jag blir helnöjd. Men en sak kan man i alla fall inte slippa ifrån; låten sätter sig som ett tuggummi.


3/5


Finland: Waldo's people - Lose control

Åh, jag kan inte ge det här en rättvis bedömning, jag är ju helt såld på det finska bidraget! Sen jag hörde låten första gången, på finsk radio (!!!!!) innan de ens vunnit den finska uttagningen har jag älskat låten. Lose control andas E-type med ett gäng grymma kvinnliga liveröster. Jag hoppas på ett grymt spektakulärt nummer som kommer att få mig att trilla ur soffan. Min storfavorit tillsammans med Malena och co!



5/5


Portugal: Flor-de-lis - Toras as ruas do amor

Fråa mig inte varför, men jag kopplar ihop låten med Scotts Jag tror på oss. Fast Henke har bytts ut mot en mörkhårig, och aningens äldre, Molly Sandén. Jag vet inte om jag gillar det eller inte, men det känns rätt ointressant faktiskt.


2/5


Malta: Chiara - What if we

Malta gör ett nytt försök med Chiara som tävlade för landet 1998 med låten The one I love och 2005 med fantastiska Angel. What if we är inte ens i närheten av den sistnämnda, utan känns mest tråkig och... meningslös. Jag förväntar mig liksom något fantastiskt, och så mycket mer än vad det bara blir. Men; Chiara har en helt otrolig röst, vilket ändå lyfter låten något.


2.5/5


Bosnien&Herzegovina: Regina - Bistra voda

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, men på något märkligt sätt gillar jag det. Delar av musiken får mig bara att vilja gråta. Däremot förstår jag mig absolut inte på valet av namn; Det är ett gäng män som spelar, och de kallar sig - Regina?


2.5/5

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Wow, typ ALLA bidragen är 2-2.5 poängare. Låter som ett SJUKT ointressant utgångsläge. Skall bli intressant o se vad panelen tycker ikväll..

2009-04-27 @ 19:16:12
URL: http://bonniezell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0