Vi fortsätter att tycka till...

Självklart är vi flera i den här bloggen som vill säga sitt om de nya artisterna och låtarna!


Visa
Enemy
Upphovsman: Niclas Lundin, Anton Malmberg Hård af Segerstad 
Artist: Sara Lumholdt

Åsnan tycker: Sara var min favorit i A-teens. Kanske mest bara för att vi delade förnamn? Tycker det här låter sjukt spännande och hoppas verkligen på detta. En lite rolig grej angående Sara är att jag, de senaste två åren, sprungit på henne på de mest märkliga ställen vid de mest märkliga tidpunkter. Lite för ofta. haha!

Måsen tycker: Det här känns som en låt som jag förmodligen kommer vilja spela på repeat och dansa loss till. Är grymt spänd på att se vad som kommer fram här!

Geten tycker: Gamla A-teens-Sara gör nu comeback! Sara var min stora favorit i A-teens när jag var yngre och det faktumet att jag FORTFARANDE är ett stort A-teensfan gör det hela ganska roligt! Nuförtiden är jag inte så jätteförtjust i henne men det ska verkligen bli spännande att se vad hon hittar på!

Visa
I'm In Love
Upphovsmän: Bobby Ljunggren, Thomas G:son, Irini Michas, Peter Boström
Artist: Sanna Nielsen

Åsnan tycker: Sanna är ju Sanna liksom. Men annars är jag inte så exaltrerad över detta. Faktum är att jag tycker Sanna är den minst intressanta artisten i den här högen. Jag hoppas för allt i världen att låten är upp tempo för jag är så trött på allt balladtjafs. Nej, jag var aldrig något big fan av Empty Room.

Måsen tycker: att det är sjukt härligt att se lite schlagerveteraner bland namnen! Det inger lite mer Mello-känsla och det är ju aldrig fel!? Det finns många låtar med Sanna som jag tycker mycket om, hoppas även denna låten är en sådan!

Geten tycker: Fina Sanna gör comeback! Rimmar låten med Stronger-plattan kommer jag att vara lyckligast! Sanna är fantastisk och låtskrivarna bådar gott!

Visa
In the Club
Upphovsmän: Figge Boström, Peter Boström, Danny Saucedo 
Artist: Danny

Åsnan tycker: DETTA tycker jag är intressant! E.M.D tycker jag är ganska ointressant och tråkigt men Danny däremot är en väldigt livfull och duktig snubbe som sprider härliga poplåtar kring sig. Intressanta låtskrivare och bra artist. Detta satsar jag på är i final i Mars.

Måsen tycker: att titeln ekar upptempo och att Danny ekar final. Tror det här kan bli riktigt bra! Är precis som Sara inget större fan av EMD men Danny som soloartist känns som ett hetare kort.

Geten tycker: Jag älskar flera av Dannys låtar (framförallt Radio) och det här är förmodligen en riktig dansdänga! Det ska bli kul att se Danny utan sitt EMD då han helt klart är stjärnan i bandet. Grymma låtskrivare!

Visa
My Heart Is Refusing Me
Upphovsmän: Moh Denebi, Björn Djupström, Loreen
Artist: Loreen

Åsnan tycker:
Jag youtubade lite för att friska upp minnet om vem denna Loreen är. Efter en liten reminder och en snabb check på låtskrivarna (Moh var ganska bekant men inte Björn) så är jag helt sjukt förväntansfull. Kan man annat än hoppas på en riktigt riktigt skön låt? Lite kuriosa är att Loreen 2005 släppte en singel tillsammans med Rob'n'Raz med titeln "The Snake". Denna singel hittar man också på Velvets skiva från 2006 (med Velvet på sång då såklart!) haha!

Måsen tycker: jag tror och hoppas verkligen att detta kan bli riktigt bra!

Geten tycker: Loreen var aldrig någon favorit till mig i Idol, men jag hoppas på en positiv överraskning! Det var trots allt 6 år sen sist... Moh är en fantastiskt duktig låtskrivare som tävlar i Melodifestivalen för andra gången om jag inte har helt fel. Ni vet väl att han var en av låtskrivarna bakom Sanne Salomonsens Higher Ground 2005?

Visa
Social Butterfly
Upphovsmän: Amir Aly, Henrik Wikström
Artist: Rasmus Viberg

Åsnan tycker:
Efter att ha pratat lite med mina två vänner google och youtube kan jag bara konstatera att killen verkligen kan sjunga. Dessutom är det två låtskrivare som sällan sviker en. Svårt att säga dock om det skulle hålla hela vägen. Vad jag har förstått så jobbar grabben i en klädaffär just nu. Förhoppningsvis slipper han det i början på nästa år..

Måsen tycker: rent spontant är detta den artist jag är minst nyfiken på. Titeln på låtengör mig inte direkt intresserad, däremot gör låtskrivarna det!

Geten tycker: Absolut ingen som helst koll på den här killen. Låtskrivarna är dock duktiga så det blir nog kanon!

Visa
The Hunter
Upphovsmän: Kristofer Östergren, Erik Stenemo, Jon Axelsson, Niklas Stenemo – Melody Club
Artist: Melody Club
Åsnan tycker: Jag hade en period för några år sedan när jag endast lyssna på Melody Club. Gud vad jag älskade deras låtar! Och jag menar - vem sjunger inte med i Electric, Destiny Calling, Boys in the Girls Room eller Baby? Ska Mello nu bli lite creddigt sådär så är det med band som Melody Club. I like!

Måsen tycker: är inte fullt lika exalterad över detta som min zoolega, har aldrig fastnat för Melody Clubs musik faktiskt. Men det ska bli intressant att se vad de kan prestera 2011 - i Melodifestivalen!

Geten tycker: En av de låtar som gör mig lyckligast i hela världen är Melody Clubs Electric. Det spelar ingen roll hur många gånger jag hör den låten - jag kan aldrig tröttna på den! Nu väntar kanske en ny favorit? Så kul att de äntligen gör debut i Melodifestivalen! Det här blir spännande!

Visa
Tid att andas
Upphovsmän: Fredrik Kempe
Artist: Simon Forsberg

Åsnan tycker: Amen, hur gay får det blir på en skala!? Mr Gay Sweden ställer upp i MF med en låt skriven av Fredrik Kempe himself? I LIKE! Lyssnade lite på denne Simon på youtube och jag är nästintill övertygad att detta är någon form av powerballad. Kan funka. Kan falla pladask. Ska bli otroligt spännande att se vad Fredrik kokat ihop den här gången!

Måsen tycker: Som jag messade till Räven tidigare idag; "Vilket koncept!" och syftade då precis på det Sara skrev här ovan, Mr. Gay Sweden i Melodifestivalen - Men en låt av Kempe himself. Med en låt på Svenska. Hm. Jag hoppas att detta är bra, men jag är inte fullt övertygad om att jag kommer älska det. Men vem vet..!

Geten tycker: Jag hade ingen koll på den här killen men han är tydligen Mr Gay Sweden... Härligt! ;) En låt skriven av Fredrik Kempe kan inte vara dålig. Frågan är - hur bra är Simon?


Try Again
Upphovsmän: Niklas Pettersson, Linda Sonnvik
Artist: Dilba

Åsnan tycker till:
Detta är det bidraget i hela bunten som jag personligen ler mest åt. Räven skrev ju att vi är bekanta med Linda, en av de två låtskrivarna, men det är lite blygsamt. Linda är en ganska nära vän till både mig och Måsen och vi är glada för hennes skull! Dilba är dessutom en grym artist med ett ganska coolt scenspråk och cool röst. Jag ser verkligen fram emot att få höra och se detta! Helst i ett fullsatt Globen!

Måsen tycker: först och främst att det är hysteriskt roligt för Linda att fått med en låt i Melodifestivalen! GRATTIS! Dilba är en skön artist som fängslar sina lyssnare med sin nästan kryptiska coola röst. Jag tror det här kan bli störtskönt!

Geten tycker: Fina Dilba gör Melodifestivaldebut med en låt skriven av bland andra Sonnvikskan herself! Grattis Linda! Jag tycker jättemycket om Dilba och tror att det här kommer att falla mig i smaken på många sätt! Det ska verkligen bli superkul att se vad de har kokat ihop



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0