"Svenska folket får en chans till.."

Iår såg vi honom slå igenom genom att duscha på scen och nu ryktas det om numret för nästa år kommer blir något i hästväg. Självklart handlar det om Eric Saade.



"Det kändes som rätt beslut i all hast. Alltså att antingen så gör jag det direkt igen eller så gör jag det aldrig igen och nu gör jag det direkt igen och aldrig igen. Svenska folket får en chans till att skicka mig till Eurovision" sa Eric Saade när vi fick oss en snabb liten pratstund i slutet på presskonferensen.

Jag kontrade med att han säkerligen lär ställa upp igen om 10-20 år och Eric höll med om att "man ska aldrig säga aldrig!"

Hur skulle du vilja beskriva låten? Är det en popdänga?
- Den är väldigt jag skulle jag vilja säga! Förra året, det var en bra hit, Manboy, liksom men jag hann ju aldrig jobba. Jag var helt ny. Nu har jag verkligen haft tid att hitta mitt sound och min karaktär och det är en poplåt med stora bokstäver och rätt clubbigt och funkigt sound tror jag..

Eric berättade också att låten inte riktigt var klar ännu och att han skulle arbeta med den idag och om han skulle beskriva låten med en färg skulle den vara röd. "Det är ett sting i den och röd, lite sexig!

Vi pratade lite om Linköping som Eric ska tävla i och han berättade att sist han var där så hade han en helt galen signering.

Till sist - Om du var en del av schlagerzoot vilket djur skulle du vara då?
Eric börjar prata med sitt management då detta tydligen var en mycket svår fråga men efter en liten stund vänder han sig mot mig och säger - JAGUAR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0