Melody Club ställer upp med isblå explosiv låt


Melody Club var kanske de coolaste på presskonferensen igår och jag berättade för dem att när jag var lite yngre så var de mina stora idoler men att jag sedan övergick till schlagern och kunde tillsammans konstatera att kommer tillbaka nu.

Hur känns det här nu då?
- Det känns grymt! Spännande.

Jag frågade killarna om detta var något de hade kunnat tänka sig att göra redan för några år sedan och Kristoffer berättade att det har kommit på tal tidigare men att det inte riktigt passat då rent timingmässigt då de alltid varit på turné eller fått barn eller något annat. Han fortsatte sedan med att berätta att inför varje skiva gör de olika grejer och den här gången kändes det här som "en kul grej att bocka av från listan".



Hur skulle ni beskriva låten? Är det en typiskt Melody Club låt?
-
Ja ja! En supersnabb explosiv storslagen låt. Inte jätteglättig kanske men ändå omfamnande.

Vi kommer känna igen soundet med andra ord?
- Ja, det kommer man att göra! Gillar du Melody Club så gillar du den här låten! Och de som inte gillar Melody Club kommer också att gilla den!

Om ni skulle beskriva låten med en färg vilken färg skulle det bli då?
-
eeeh.. mer som liksom.. snö. Lite kyla. Isblå. Nordiskt isblå. Nästan lite norrskensskimrande kan man säga.


Om ni skulle vara en del av vårat schlagerzoo, vad skulle ni vara för djur då?
Här började grabbarna diskutera och de blev ett alldeles eget zoo tillslut.
Kristoffer: Zebrapanter
Erik: Hund
Jon: Skalbagge
Richard: Korp
Niklas: Giraff





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0