Med nystartat bolag vann Jonas Webbjokern!


Foto: Emma Bergström / Schlagerzoot

Med lite reggae-ton och Lovestoned-feeling gick Jonas Matsson in i svenska folkets hjärtan och vann en plats i Melodifestivalen 2011 med låten On my own. Med ett nystartat bolag och med ett utseende som både en svärmorsdröm och flickidol kan det gå långt för Jonas under våren!

Grattis, hur känns det?
- Det känns helt fantastiskt, jag är alldeles omtumlad men det känns bra.

Hur har det sett ut fram till vinsten idag, hur har du marknadsfört dig själv?
- Jag har ringt alla vänner, skrivit och gjort grupper på Facebook. Men jag har ärligt talat inte röstat så mycket själv, inte mer än vad jag kan stå för.

Jonas Matsson jobbar just nu halvtid som lagerarbetare, och spenderar resten av tiden med att skriva låtar tillsammans med sin flickvän Pauline Svanberg och några andra vänner. Tillsammans med sin flickvän har han också precis startat bolaget Mission Street.
- Men vi har ännu inte gett ut någonting än.

Varför vill du vara med i Melodifestivalen?
- Jag tycker att det har ändrats så mycket de senaste åren, musikmässigt. Det har blivit en sån bredd på artisterna, som Salem al Fakir, och då kände jag att jag också ville vara med!

Du är inte så mycket för schlager med andra ord?
- Nja, jag lyssnar på väldigt blandad musik.

Har du hunnit fundera någonting på hur du vill att scenframträdandet ska se ut?
- Ja, jag har flera idéer men så får vi se om jag får igenom dem. Jag vill ha en hängmatta och drinkar, lite laid back.

Om du hade varit en del av Schlagerzoot, vilket djur hade du varit?
- Jag är ju rätt kort för att vara kille, och är rätt ettrig av mig så en ekorre skulle jag vara. En schlagerekorre!


Foto: Emma Bergström / Schlagerzoot


Jonas uppträdde på Skeppsbron i somras Foto: Schlagerzoot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0