Geten tycker till om 2011 års startfält

Deltävling 1 - Luleå
Desperados - Pernilla Andersson
In the Club - Danny
Me And My Drum - Swingfly
Oh My God - Le Kid
On My Own - Jonas Matsson
Social Butterfly - Rasmus Viberg
Something In Your Eyes - Jenny Silver
Try Again - Dilba

Kommentar: Luleå känns som ett skönt avtramp! Danny kommer förmodligen vara en stor hajp. Le Kid kommer dra uppmärksamhet. Och Dilba slår förhoppningsvis knock out på hela Sverige. Man ska nog hålla ögonen på Jenny Silver och Pernilla Andersson... För att inte nämna Swingfly. Kan de andra två killarna också slå ur underläge, må tro?

Deltävling 2 – Göteborg
Elektrisk - Anniela
Ge mig en spanjor - Babsan
I'm In Love - Sanna Nielsen
Like Suicide - Christian Walz
My Heart Is Refusing Me - Loreen
Oh My God! - The Moniker
7 Days And 7 Nights – Brolle
Vaken I En Dröm - Elisabeth Andreassen

Kommentar: Göteborg anser jag vara årets tråkigaste startfält, även om det har väldigt många intressanta artister. Mitt schlagerhjärta bankar för fantastiska Sanna Nielsen, samtidigt som jag är ganska förtjust i Brolle. Babsan gör något galet, Elisabeths återkomst blir trevlig och Christian Walz är bra! Spännande med lite Idol och så en inkastad Lingmanartist. Spännande.

Deltävling 3 – Linköping
Enemy – Sara Lumholdt
I Thought It Was Forever – Shirley´s Angels
Lucky You – Linda Sundblad
No One Else Could – Sebastian Karlsson
Popular – Eric Saade
Spring för livet – Sara Varga
The King – The Playtones
Tid att andas – Simon Forsberg

Kommentar: Hej och välkommen till Dödens Grupp! Shirley's Angels och Sara Varga är redan nu mina absoluta favoriter i hela tävlingen (tillsammans med fröken Pritchard), och jag tror att båda kan imponera STORT! Linda Sundblad ska man aldrig underskatta, med ett fräckt nummer kan det gå långt. Sebastian har varit med i Idol och det gick ju bra sist han var med i Festivalen. Sara Lumholdt är en gammal barndomsidol. The Playtones kommer från Blekinge (!) och är ett dansband. Vem är Simon Forsberg? Och Eric Saade. Jag säger inte mer.

Deltävling 4 – Malmö
Alive – Linda Pritchard
Better Or Worse – Julia Alvgard
Don´t Stop – Anders Fernette (Diskad)
E de fel på mig – Linda Bengtzing
I Surrender – Lasse Stefanz
Leaving Home – Nicke Borg
The Hunter – Melody Club
Saknar titel – Love Generation

Kommentar: LINDA FREAKING PRITCHARD! Tjejen med det röda håret och den fantastiska rösten tävlar i år med en ballad. Jag förväntar mig Sonjaeffekt! Jag kommer i alla fall garanterat att behöva en näsduk eller sjutton. Webbjokern Julia Alvgard kan säkert beröra en eller femton. Lasse Stefanz är dansband. Nicke Borg är verkligen inte dansband. Melody Club känns lite som årets The Ark (förutom att media inte kommer hypa dem). Linda Bengtzing gör en efterlängtad schlagercomeback. Anders Fernette blev diskad. Och Love Generations låt finns inte än, men ska skrivas av RedOne. Vilket är lika med GaGa. Farligt.

Om låtarna är lika spännande och bra som artisterna har jag bara en sak att säga; Melodifestivalen 2011 kommer att bli fabulous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0