Dilba är redo!

Dilba, vad har man för relation till henne?
Jag vet precis vem hon är, men vad har hon sjungit? Jag vet! Jag vet! Eller nej, det var inte hon.
Spotify igen! Just det, den var det ja, Easy.

Dilba såg riktigt cool ut när hon kom upp på scenen och jag fick ett sådant där "jag vill också se ut som henne"- ryck. Efteråt när pressen fick träffa henne var hon rejält påpassad, men jag fick en snabb stund med henne jag också. Hon var snäll, trevlig och lugn. Allt annat än vad jag var eftersom det var min första intervju.



Foto: SO! Works


Om du skulle beskriva din låt, hur skulle du då beskriva den?

Jag skulle nog beskriva den som en positiv klubblåt.

Det låter ju som en skön låt, om du skulle beskriva den med en färg, hur skulle den se ut då?

Den skulle vara rosa!

Då kommer den ju passa mig perfekt! Jag älskar rosa. Men du, är den lik någon tidigare Melodifestivallåt på något sätt?

Njäe... Nej, jag tror jag har lite för dålig koll.

Jag ville veta mer om det här och Dilba, så jag gick på djupet.
Har du velat vara med i Melodifestivalen tidigare?

Jadu, jag har väl tänkt på det någon gång, när det liksom kommit förbi. Men jag har inte riktigt gjort något som jag tycker passar in här. Men, den här låten gillar jag verkligen och känner att nu, nu vill jag!

Framträdandet då, har du tänkt något på det?

Ja, jag tänker på det ganska ofta, vi är ganska många som tänker på vad man kan göra för att det ska se bra ut. Det är en rolig produktion faktiskt, för man vill ju göra det bästa av allting.

Undrar om hon också ska göra en Le Kid och ta det bästa från alla år? I så fall så kommer vi att ha en Melodifestival utöver det vanliga!
Såklart kunde jag inte lämna utan den obligatoriska frågan som man måste ställa till alla som blir intervjuade av Schlagerzoot.

Om du skulle vara ett djur i Schlagerzoot, vad skulle du då vara?

En Lemur!

Då tackar vi Dilba för en trevlig intervju och springer vidare...

Snart kommer ni kunna läsa om vad Jenny Silver hittar på den här gången
!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0