Är det en schlagerrobotflamigo? Nej, det är Le Kid!


Eftersom ordinarie zooare inte kunde närvara vid presskonferensen idag så ryckte Vikarie-Emma in i vårat ställe! Nedan kan ni läsa en intervju som vikarie-Emma gjorde med den fantastiska gruppen Le Kid som kommer att tävla i Luleå med låten "Oh my god"



Bild: roxyrecordings.se/pressroom


Det är ett glatt gäng som står och skrattar inne på presskonferansen. Jag, som var helt säker på att Le Kid bara var två stycken blev lite chockad när det kom upp fem personer på scenen. Det andra som chockade mig var att de var riktigt trevliga och roliga. Jag som alltid trott att de var lite dryga och diviga. Förlåt mig för det!

Ni verkar vara ett riktigt glatt gäng, är ni alltid så här?
Jadå... i alla fall på utsidan! *skratt* Nej, men vi är alltid så här glada.


Er låt Oh my god, är det en typisk Le Kid låt?
Ja, verkligen. Har man hört Mercy mercy och We should go home together så vet man nästan hur den här kommer låta. Det är verkligen en typisk låt för oss.


Det låter riktigt glatt och bra, lite knepigare då, om låten skulle vara en färg. Vilken färg skulle den vara då?
Johanna: Oj, den skulle vara alla färger som finns! Blå, röd, gul, lila, rosa, orange, brun, vit, lite lite svart kanske. Helt enkelt alla färger.
Felix: Allt utom gräddvit!
Helena: och Lattebrunt!
Anton: Inga mejeriprodukter!


Det låter riktigt bra det där, den tror jag att jag kommer gilla! Okej, har ni tänkt något på scenshowen då?
Gud ja! Vi ska ta det bästa av allt från de senaste åren! Vi ska komma fram ur en discoboll, sedan ska det regna på oss. Efter det ska vi tappa våra kjolar och åka hiss. Sen ska vi ha masker och i slutet ska det regna konfetti och spruta eld!


Blir inte det ett väldigt dyrt nummer? Kommer ni verkligen ha råd med det? Eller snarare, ska Roxy betala allt?
Det kommer bli Melodifestivalens dyraste nummer någonsin! Roxy kommer nästan gå i konkurs efter detta, men de gör ju allt för oss!


Oj oj, ja men det låter ju riktigt bra det här. Jag kommer helt klart rösta på er om ni får ihop allt det här på 3 minuter och dessutom lyckas sjunga låten!
Ja, det hoppas vi verkligen!


Slutligen, om ni skulle vara ett djur i Schlagerzoot, vad skulle ni vara då?
Efter en lång diskussion så kommer de fram till att de skulle vara en Schlagerrobotflamingo. Och jo, det är ett djur. I alla fall om ni frågar Le Kid!


Kommentarer
Postat av: Little Miss Trouble

Fin intervju Emma! =) Good Work!



By the way så diggar jag Antons svar på färgfrågan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0