Ph-Power i Tidaholm!



Igår kväll firade Tidaholm 100 år och inbokad som kvällens höjdpunkt under 100årsfirandet fanns ingen mindre än Lena Philipsson! Jag kan vara hur stenlugn som helst numera vad det gäller Ph i vardagen men under konserter blir jag 12 år igen och fullkomligt berusad av hennes energi! Hon är sån fruktansvärt grym entertainer så jag finner inte ord! Lena bjöd på sina senaste hits (a la det gör ont, delirium, lena anthem..) blandat med klassikerna (Ni vet, dansa i neon och company) och publiken som både bestod av små barn, föräldrar och berusade ungdomar jublade och verkade älska mixen!

Under andra konserter kan jag uppleva att det är uppdelat i etappet, låt - prat - låt - skämt - ny låt. Under Lenas konserter är allting en stor exklusivt förpackad energisk show rätt igenom! Man skriker, man jublar, man sjunger inte med i låtarna - man skriker så halsen nästintill går av. Och det är så otroligt underbart! Basen som går in i kroppen så ryggen riktigt dunkar och hela bröstkorgen vibrerar av den totalt omfamnande musiken!

När jag blir stor ska jag bli Lena Philipsson. Sveriges bästa entertainer.

Kuriosa; Till den fina oranga klänningen bar Lena ett par "kalasbyxor" som hon själv namngav det. Ett par kalasbyxor på Philipssonska är alltså ett par vanliga strumpbyxor - som igår till den oranga klänningen bar färgen GUL. Jorå, är det någon som fixar det är det väl Lena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0