Geten tycker till om Allsång på Skansen



Sommaren är på riktigt invigd
- Allsång, Skansen, Stockholm, Stockholm i mitt hjärta och Carola. Kan det bli svenskare? Skulle inte tro det!

Kvällens artistutbud fick det att kittlas lite i magen på mig - Carola, Anna Bergendahl, The Ark och, för mig helt okända, The MozART Group. De sistnämnda var en rolig överraskning, vilka proffs! Wow! Så otroligt roligt att leka med klassisk musik på det sättet. The Ark levererade på ett sätt som de alltid gör. Jag ställer mig frågan när jag började tycka att Ola Salo är snygg. Inte var det under Melodifestivalen 2007 i alla fall. ;)
Anna Bergendahl. Fina, fina Anna! Anna har en helt fantastisk röst och gåshuden kom som vanligt under This is my life. Annat vågar man inte.



Carola fick mig att konstatera tre saker; jag kunde namnet på hela kören (Micke! Anna! Joanna!), Rickard Engfors har helt klart gjort kläderna och jag tror att jag tycker väldigt bra om den där Häggkvist. Vilken röst kvinnan har, vilken utstrålning! Hon är helt klart häftig.

Något som jag faktiskt inte alls var nöjd med ikväll var Anders. Vad hade han käkat till frukost? Nervositetsochdåligaintervjuer-piller? Det här var förmodligen ett av hans sämsta program någonsin. När man märker att Carola verkligen inte vill prata om bröllopet, varför byter man inte ämne till något hon vill prata om? Näe, det gör hon minsann själv. Så kan det gå.

Nu kan det bara bli bättre. Länge leve Allsången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0