Vad gjorde Alcazar innan Alcazar?

För alla er som tröttnat på Alcazar i den här bloggen så råder jag er att scrolla ner och läsa Mikas senaste rapport från Malmö istället.

Jag satt och kollade lite videos på youtube (var annars?) när jag kom på att både Andreas, Lina & Tess medverkat i festivalen innan sin tid i Alcazar! Andreas & Lina har tävlat och Tessan dansat och körat. Jag hittade tre fantastiska klipp som jag tänkte bjuda er på!

Att Andreas ställde upp i festivalen 1996 med Driver dagg faller regn är ingen direkt hemlighet. Det minns de flesta inbitna schlagerfansen. Vad många dock glömt är att han var tillbaka i tävlingen året efter med Jag saknar dig, jag saknar dig. Se och njut! Och jovisst är det Tess som står och trummar bakom Andreas i en alldeles horribel frisyr!



Tess har dock dansat bakom i festivalen två gånger på egen hand. Första gången bakom Lena Pålsson redan 1993 och andra gången bakom Avengers där faktiskt självaste Henrik Wixström var med! Året var 2000, låten hette När filmen tagit slut och Tessans (som dansar på flygeln) danskompis är ingen mindre än Velvet herself!



Så var det bara Lina kvar och hon gjorde sin debut i festivalen 2002 tillsammans med syrran Hanna! Big Time Party hette låten och den gick, tillsammans med Östen med Restens "Hon kommer med solsken", direkt till final där den senare placerade sig på en niondeplats. Hade låten tävlat iår hade den hamnat på en femteplats. Tur att Hanna & Lina var lite före sin tid! På kör och dans hittar vi Malin Nilsson (körade bakom Malena i ESC), Shirley Clamp, Tessans danskompis från förra klippet - Velvet och vår favorit Jessica Marberger som i programmet till årets Mello berättar att detta är hennes bästa festivalögonblick!



... lite skillnad på dessa klipp och Alcazar anno 2010, eller vad säger ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0