"Pop-rock-schlager är det. Inga konstigheter!"

 

Piccadilly Cirkus 1985. Jag vill om du vågar 2010. För exakt 25 år sedan slog Pernilla Wahlgren igenom i Melodifestivalen, med låten Picadilly Cirkus. Även då tävlade hon i Malmö. Nu ska hon Rädda schlagern och ta sig direkt till Globens final!

Varför ställer du upp i tävlingen igen?
- Ja, varför gör jag det?! För att jag har en väldigt bra låt och för att jag tycker det är ett fantastiskt roligt sammanhang att vara med i.

Kan du beskriva din låt?
- Den andas schlager, och det är jag väl ganska ensam om i det här sammanhanget i år.

Det är en riktig schlagerdänga med andra ord?
- Ja, det är det nog. Den är lite rockigare än de jag gjort förut, men pop-rock-schlager är det. Inga konstigheter!

Vad tror du att du har nu, jämfört med tidigare år när du varit med?

- Mer erfarenhet, haha. Nä, ingen aning alltså. Jag har ju gjort olika, jag har ju varit själv och i en duett. Det är bara att gå ut och försöka ha så kul som möjligt, och leverera på de här tre minutrarna.

an du beskriva dig själv med tre ord?
- Glad, kort o härlig.

Vad har du för relation till staden du tävlar i?
- Malmö... Ja, jag tävlade där för exakt 25 år sedan med Piccadilly Cirkus. Om du känner till den lilla låten (pik mot att jag är ung). Så det blir en härlig comeback!

m du hade varit en del av Schlagerzoot, vilket djur hade du varit?

- Ja, det enda djur som jag verkligen tycker om är ju hundar. Så jag hade varit en sån här gullig lite hund. En schlagerhund!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0