Shirleys änglar glittrar med en snygg poplåt

Shirley's Angels är andledningen till att vi Schlagerzooare flugit runt på små puffiga rosa moln och varit sådär jobbigt glada hela veckan. Inte så konstigt egentligen. Söker man på "Jessica Marberger" i sökrutan så får man inte mindre än 101 träffar. Det är ingen hemlighet att vi avgudar Jessica och tycker att hon är helt fantastisk. Att hon nu ingår i en grupp med Shirley, som man inte kan annat än älska, och multibegåvade och oerhört trevliga Vera Prada är ju nästan för bra för att vara sant. Det ska erkännas att jag fick bita mig i läppen för att inte skrika av glädje på presskonferensen.


Foto: Emma Bergström/schlagerzoot


Att göra en intervju med dessa två brudar (Shirley kunde tyvärr inte medverka då hon var iväg på turné med Sanna Nielsen och Sonja Aldén) när man egentligen bara ville slänga sig på dem och skrika av lycka var inte enkelt. Det blev mycket skratt och mycket prat om annat men jag & Emma lyckades få svar på några frågor.

Brudarna berättade att låten är en "elegant, snygg, varm, catchig poplåt med ett sting av vemod." Om den var en färg skulle den var lila och för er som tidigare lyssnat på Jessicas låtar så finns det "ett stråk" av dem med.

Hur känns det att kliva fram ett steg nu då?
- Det är inte såhär "Åh äntligen!" utan mer "vad fantastiskt roligt det ska bli!", svarar Jessica. "Det blir ju en annan sida av det och det ska bli så kul att uppleva!" fortsätter hon sedan. "Jag har jobbat som koreograf i festivalen i fyra år så det är ju sjukt kul att testa på det här och vi känner oss väldigt lugna då vi redan kan processen och vet hur allting går till", fortsätter Vera.

För er som inte har koll på tjejerna kan jag berätta att Jessica körade i festivalen 06, 09 och även i år. Vera har, som hon nämnde, varit huvudkoreograf i festivalen i fyra år och förutom det varit med i ett flertal musikaler genom åren. För oss schlagernördar är hon kanske mest känd som en av Nanne Grönvalls dansare (Linda Hansson som är husdansare nästa år var den andra) till Avundsjuk -98? Shirley behöver nog kanske inte någon närmare presentation? Jag menar - Min Kärlek!

Självklart ställde vi vår obligatoriska djurfråga till Jessica & Vera men brudarna kunde verkligen inte komma på något så de bollade över frågan till mig och Emma. Vi bad om att få återkomma och under tiden vi intervjuade de andra deltagarna hörde man konstant Jessica & Veras skratt i lokalen. Det var inget tvivel om saken - Shirley's Angels är välkomna till Schlagerzoot som skrattmåsar!



Foto: Emma Bergström/schlagerzoot


Och ja, vi kommer tjata och tjata och tjata och tjata om dessa brudar tills ni ruttnat på oss och sen kommer vi antagligen tjata lite mer. Haha! Tills dess hoppas jag, Vikarie-Emma och mina zoolegor att ni joinar facebook-gruppen "Vi som hejar på Shirley's Angels i Melodifestivalen"! ... snääääälla!? ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0