Nickelodeondagen i Gävle

Schlagerzoot kör lite på halvfart, som ni säkert har märkt, men jag tänkte börja tagga inför hösten redan nu genom att dela med mig av lite bilder från ett av sommarens äventyr. Here we go!

Den 28 juli tog jag och tre av Zoots kära vänner vid namn Jennie, Annika och Carro tåget till Gävle för att kolla in Nickelodeondagen. Med en artistuppställning innehållande Lovestoned, Linda & Velvet, Darin, Timoteij, Amy Diamond, Star Pilots, Sibel och Alice Svensson samt Pernilla Wahlgren som konfrencier så kändes det helt klart som ett måste att ta sig dit!

Vi drog dit mest för att se Lovestoned samt Linda & Velvet, just därför finns det inte så mycket bilder på de andra artisterna. Men jag bjuder på de jag har - enjoy!


Pernilla Wahlgren var konfrencier!



Sibel kom och rev av Stop och That is where I'll go


Världens bästa LOVESTONED!


Give me a few silly saturdays...









Rising Girl, puss&tack!


Snygga Velvet sjöng The Queen...


...innan Bengtzing kom och ljög!





Victorious... cuz tonight we're Glorious!


Fina tjejer backstage!


Annika, Jennie, Linda, Jenny, Carro och så jag!


Darin var huvudakt och avslutade med You're out of my life, Viva la Vida och Lovekiller.

Tillåt mig att bjuda på några citat från dagen;

Linda: Jag hörde allt att du körade! Vad bra du sjunger.... mina låtar! Ska vi byta musikstil?
Jenny/Velvet: TACK :D Näe, jag tror inte det va?

Lovestoned-Robert: Efteråt kommer vi att framföra Rising Girl akustiskt... Så då får ni höra att Pär kan sjunga på riktigt!

Linda: Jävlar vad BRUN du är! Och du med! (pekar på Carro och mig)
Carro: Jag har varit på Mallis i två veckor och solat...
Linda och Jenny: MALLIS? Lyx!
Jag: Jag har solat i Blekinge...
Linda: HAHAHAHAHAHA! BLEKINGE! HAHAHAHAHAH!
Resten: ....?

På tåget hem:
Jag: NU FATTAR JAG VAD LINDA TYCKTE VAR SÅ KUL! BLEKINGE! BLEK-INGE! FYFAN VAD HON HAR DÅLIG HUMOR!

Tusen tack till Lovestoned, Linda & Jenny för att ni är så himla härliga och bra!
Mer bilder och ord om sommaren kommer - vad sägs som Schlagerpride, Sommarkrysset och Rix FM Festival?! ;)


Kommentarer
Postat av: schalgergroodan

jag såg också den fast i helsingborg

2010-08-21 @ 15:33:11
URL: http://schlagergrodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0