Reglerna för Webbjoker 2010

Så var det ju det här med att ha hål. Jag börjar inte förens 10:55 igen, och om en halvtimme ska jag gå och äta. Innan dess har jag ingenting att göra, därför kan vi blogga om reglerna för Svenska folkets Joker till Melodifestivalen!

Jag var ju så himla glad när jag läste artiklen, sen läste jag reglerna. Upphovsmännen får inte tidigare ha gett ut något material på något sätt. Där var det liksom kört. Men men, vi får väl hoppas på att det är nåt annat bra bidrag som kommer fram!

Reglerna ser ut enligt följande;

De som får tävla är:
- upphovsmän som inte är eller har varit anslutna till ett musikförlag, och/eller tidigare haft verk utgivna på fonogram.

Vad gäller de tävlande bidragen:
- får de ej tidigare ha varit offentliggjorda (för mer information, se SVT:s ordinarie regelverk för Melodifestivalen 2010).
- ska de uppfylla alla ordinarie krav i SVT:s regelverk för Melodifestivalen 2010.

SVT förbehåller sig rätten att:
- neka publicering av bidrag vars visuella kvalitet är för låg.

- neka publicering av bidrag vars ljudkvalitet är för låg.

- neka publicering av bidrag vars innehåll kan uppfattas som stötande eller inte är i linje med SVT:s ordinarie krav i regelverk för Melodifestivalen 2010.

Omröstningen kommer dessutom att göras via SMS.

Det fullständiga regelverket finns här.

Källa: SVT.se


Vad har ni för åsikter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0