Programledaren behöver glamour

Läser idag i Expressen om att Mia & Klara samt Robin är aktuella för att leda Melodifestivalen 2010. Tre stycken komiker alltså. Kanske roliga (inga av mina favoriter dock) - men vart är glamouren?!


Melodifestivalen är för mig och många andra årets ultimata höjdpunkt. Det ska vara rosa, paljetter, glitter, sidentyg, smink, gala, fest, glädje, långa klänningar - you name it! Väljer SVT några av de ovanstående programledarna är jag rädd att det inte alls blir så. Ta till exempel Kristian Luuk. 2007 ledde han programmet för att det var Melodifestivalen, Sveriges största program, och en ära att bli tillfrågad. I hans programlederi tyckte jag inte uttalanden kom från hjärtat, utan snarare från hjärnan. 2008 ledde han festivalen igen, men den här gången med betydligt med hjärta. Det är det Festivalens programledare behöver - glamour, gala och glitter från HJÄRTAT!
Petra Mede var lysande. Jag gillade inte alls Petra före Melodifestivalen, men av att bara läsa intervjuer med henne innan festivalen blev jag ganska övertygad om att det skulle bli grymt bra. Petra visade på något sätt Schlagern respekt, Melodifestivalen som program, och redan i första programmet såg hon ju ut som Melodifestivalen personifierad!

MEN; Om SVT nu väljer någon av ovanstående som programledare så hoppas jag, för guds skull, att Edward af Sillén får sitta kvar som manusskrivare. Där snackar vi schlagerhjärna från hjärtat.


Kommentarer
Postat av: Lina

Edward borde bli programledare! Han var helt lysande i ESC!

2009-11-04 @ 14:26:04
URL: http://linosa.se/blogg
Postat av: Carro

Alltså, jag går och dränker mig om någon av de där blir programledare. Vafan liksom, redan skitartister också kommer dem med de där.. Nu får dem ge sig!!!

2009-11-04 @ 18:01:38
URL: http://cardil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0