Maria tävlar för Norge 2010!

I början av året skrev vi lite om den finska uttagningen till ESC 2009. Nu är det dags för att skriva om vårat grannland i väst. Norska tidningar skriver nämligen idag att zoofavoriten Maria Haukaas Storeng är aktuell för tävlingen nästa år. Jag tycker personligen att detta är jättekul då jag tycker att Maria är en fantastisk sångerska och artist.

Jag kan dock inte släppa tanken på att det är lite tidigt. Hon tävlade ju för Norge senast 2008 då hon vann med låten Hold on be strong som placerade sig på en femteplats i Belgrad. I år tävlade hon tillsammans med svenska Anna Sahlene i den svenska uttagningen med fantastiska Killing me tenderly. Tyvärr räckte det inte ens till andra chansen vilket jag kan tycka var skandal. Men det är ju gammalt nu! ;)

Oavsett om det är tidigt eller inte så verkar allt mer tyda på att Maria kommer att tävla i Norge 2010. Jag har pratat med en norsk vän som berättat att deras tävling nästa år kommer att bli stjärnspäckad! Självklart vill alla försvara Norges heder på hemmaplan! En av de andra som det pratats om ska ställa upp är Mira Craig som skrev Marias vinnarlåt 2008.


Foto: Adele Siitova


Så, blir tävlingen allt för tråkig här hemma kan vi ju alltid vända våra ansikten till väst där det verkar bli betydligt roligare.

Ingenting är dock bekräftat än. NRK förväntas bekräfta artisterna i December.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0