Hårt, glitter eller klassisk underhållning?



Strax före klockan 11 idag, tisdag, presenterades den trio som ska leda Melodifestivalen 2010. Artisten Måns Zelmerlöw, komikern Christine Meltzer och skådespelaren Dolph Lundgren är de 3 som tillsammans ska göra allt för att få festivalen att glittra, och få tittarna att trivas.
- Jag tror jag ska köra på den hårda stilen faktiskt, säger Måns Zelmerlöw och skrattar


Till tonerna av Cara Mia entrade Måns Zelmerlöw scenen och presenterades som den första programledaren. Sen ljöd tonerna av Dag efter Dag och Christine Meltzer klev även hon upp på scenen. Efter det kom den största överraskningen när tonerna av Nattmara ljöd och Dolph Lundgren klev upp på scenen. Vi hade en trio som presenterade sig. Christine är schlagernörden i sammanhanget, vilket hon tydligt deklarerade i sammanhanget.

Efter att bilder tagits, och de presenterat sig fick pressen gå upp och ställa sina frågor till de nya programledarna.

Hur känns det?
- Jättekul, det är en ära att få göra det. Jag älskar Melodifestivalen och har gjort det sedan jag var liten. Det är mycket att bära märker man ju och mycket man ska leva upp till. Man får försöka att bara ha roligt och göra det med värme och glädje, säger Christine Meltzer.

- Jag tänkte köra på den hårda stilen faktiskt, säger Måns och skrattar.

Har ni jobbat tillsammans förut någon gång?
- Nej, vi träffades första gången igår kväll, säger Dolph.

Debut tillsammans med andra ord?
- Nja, jag hade ju faktiskt en liten roll i Rocky 4, säger Måns och skrattar.
- Ja massören där ja, säger Dolph och skrattar med.

- Nä men det är första gången som vi ses såhär och det ska bli SÅ roligt, vi är taggade! säger Christine.

Alla programledare har gjort sitt bästa för att få festivalen att glittra så mycket som möjligt. Christine tycker att man ser hur mycket de glittrar redan idag, när de klätt upp sig.
- Jag tror att dom har valt ganska smart där, dom är ju inte dumma där på SVT, de satsar ju stenhårt på det här året och vill att det ska bli jättebra och väldigt underhållande. De har ju valt en konstellation som har lite bredd och som jag tror publiken kommer bli nyfikna på och då bygger man upp det här intresset fram till Festivalen. Det gäller bara att vi levererar sen, men det ska vi göra! säger Dolph.

Vad kommer ni att tillföra festivalen?
- Förhoppningsvis kan man ju spexa lite, och sjunga o dansa kanske. Ge dom karatalektioner kanske om dom vill, haha. Det är klassisk underhållning! säger Dolph.

- Men också, jag själv har ju ett jätteintresse i Melodifestivalen så jag hoppas kunna visa det. Visa artisterna att jag faktiskt tycker dom är bra, säger Christine.

Vad har ni för minnen från Melodifestivalen, vilket är erat starkaste?
- Övik 2007, när jag och Sebastian gick vidare direkt till finalen, en av dom absolut bästa kvällarna i mitt liv! Det ska bli så kul att komma upp till Övik igen och få öppna där, det känns nästan lite som hemmaplan! säger Måns.

- Ja, jag har ett som verkligen bet tag i mig som jag har ett minne av att jag spelade kassetten om och om igen. Det var när Li Berg var med, och Bel Air. Det här är så länge sen (1985). Tänk då om jag visste att jag skulle sitta här nu, säger Christine.

- Jag kommer faktiskt ihåg, nu när jag tänker tillbaka, när ABBA vann då, säger Dolph.

- 1974, flikar Christine in.

- För då hade de kommit tvåa året innan, och sen när dom vann Eurovisionsschlagerfestivalen, som det hette då, det var så jäkla stort. Jag kommer ihåg det, det var första gången Sverige vann, vi hade kommit på såhär 29:e plats o sist och så vann dom! Det var jättestort, säger Dolph.

Sen fick jag svara på, som schlagerfanatiker, vad jag tyckte om trion. Jag säger det igen: Intressant, stor överraskning men grymt bra! Jag tror de kommer göra ett fantastiskt jobb tillsammans och jag ser med glädje fram emot Melodifestivalen 2010!

Tack för att ni tog er tid, och lycka till!

   







Kommentarer
Postat av: annamia

hej! vilka underbara inlägg ni gör, jätteroligt att läsa:) mycket bra krönika om programledarna, vi ses!! kram

2009-11-10 @ 23:36:16
Postat av: Ulrika

Spelades "Michelangelo" bara i ditt huvud när Dolph äntrade scenen eller var det bara vi andra som hörde "Nattmara" med Pugh Rogelfeldt(som Dolph även hänvisade till under första delen av presskonf)????

;-)

2009-11-12 @ 19:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0