Expressen gissar Schlagerartister

Ingen listar artister som Expressen. Here we go again!

Enligt Expressen är Niklas Jarl (en av låtskrivarna till bland annat 1000 Miles) upphovsman till morgondagens Jokerlåt. Artisterna som listas för jokerplatserna är bland annat Martin Stenmarck, tidigare jokeraktuella Jerry Williams, Sofia Jannok (som framförde Waterloo på samiska i Skellefteådeltävlingen i år, om ni minns) och inte helt otippat schlagergudinnan Lena Philipsson.

Personligen så är jag väldigt inne på Lena Philipsson. Det finns många saker som tyder på att Lena kommer att bli joker, och jag tror att det både skulle bli väldigt bra och grymt kul! Även Martin Stenmarck ställer jag mig väldigt positiv till (så länge han inte får för sig att falla tillbaka i Las Vegas-träsket. Men det tvivlar jag på). Dessutom får vi inte glömma att Darin anses vara ett hett namn. Darin är väl minst sagt ett smart drag av SVT för att locka en bredare publik, och hans karriär skulle utan tvekan behöva det. Så länge han inte gör någon ballad kan till och med jag tro att det kan bli riktigt bra!

Expressen nöjer sig inte bara med jokrar, utan har listat artister som anses vara klara för tävlingen. Listan ser ut enligt följande;
- Elin Lanto
- Galaxy one
- Dogge Doggelito och Andra generationen
- Neo
- Erik Linder
- Jessica Andersson
- Sibel
- Pernilla Wahlgren
- Eric Saade
- Sarah Lundbäck
- Linda Pritchard
- Lovestoned
- Anna-Maria Espinosa
- Anna Bergendahl
- Daniel Gildenlöw/Pain of Salvation
- Frispråkar'n, alias Håkan Bäckman
- Orsa spelmän
- Ola Svensson
- Andreas Johnson
- Getty Domein

MEN! Här nöjer mig inte jag! ;) Vi på Zoot kan även skvallra om att en välbekant tjejgrupp är klara för festivalen, och en schlagerdonna sägs ha provsjungit (och är intresserad av) en av låtarna i startfältet. Spännande va?! ;)


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Du vet att jag DÖR om Lena blir joker va?

2009-11-02 @ 19:15:25
URL: http://bonnietyra.blogg.se/
Postat av: PeterDeluxe

Jerry Williams hadde varit roligt att se som solo i Schlagern senast han var med varn 1989 & körade på Tommy Nilssons "En Dag" som även fick tävla för Sverige i ESC.

2009-11-02 @ 22:12:16
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/
Postat av: Bacardiboy

Lena Philipsson & Darin blir nog jokrar.



Sen kanske September, Danny, Jerry Williams, Melody Club ligger hyffsat till med.



Skulle vara grymt o se PH tillbaka med en upptempolåt!

2009-11-03 @ 09:52:15
URL: http://bacardiboy.blogg.se/lenaph/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0