Sarah - Drottning av Rix!



En sommar utan Rix Fm Festival är ingen riktig sommar och i fredags var det äntligen dags för mitt första Rix iår!

Jag och min kära vän Elina tog bussen till Eskilstuna straxt efter ett och landade i Eskilstuna runt tre. Vi begav oss med en gång bort mot scenområdet och när vi närmade hörde vi en mycket bekant röst som sjöng Madonnas gamla dänga Like a virgin. Det var Anna Annabelle Andersson som repade med Ramsells! Det blev lite vink och hejhej när vi kom och straxt efter kom hon ner och jag fick en bamsekram! Det var verkligen sjukt kul att träffa henne igen! Vi pratade en snabbis innan Anna skulle kolla ljudet och fortsätta repet.



Först ut att repa var Kim från Made in Sweden och det var minst sagt ointressant. Det enda roliga där var nog när han RAMLADE ner från scenen! Gud vad jag skrattade! Efter honom repade den andra Made in Sweden produkten Janet och hon var minst lika ointressant hon. Även Lili & Susie repade och de höll på ett tag då de skulle styra och ställa och ha sig. Underbart att se några som verkligen vet hur de vill ha det! Även BWO och Star Pilots repade och det var helt jättetråkigt. När repen var klara kom Anna ner igen och vi tog lite kort innan hon gick igen för att värma sig då det var riktigt riktigt kallt ute!


Några kompisar till mig och Elina anslöt lite senare och sedan blev det bara en massa vänta i det kalla vädret! Straxt efter drog det igång och programledarna för kvällen, Erik Wedberg & Maria Lindberg, snackade lite innan de presenterade förbandet - Ramsells! Jag ska väl erkänna att Stefan Nykvist som sjunger i Ramsells (och som ni säkerligen har sett bakom diverse artister i Melodifestivalen genom åren) inte alls är något favorit. Stefan inledde med en låt själv innan han presenterade Anna som då körde Like a virgin och därefter körde dem en himla massa låtar innan Anna körde Katy Perrys I kissed a girl och Hot n Cold samt Pinks So what? och därefter avslutade med en U2 låt som jag för tillfället inte minns vad den heter. Därefter var det dags för dansgruppen Ragdollz där bland annat Mario som dansat bakom tex EMD och Linda Bengtzing i melodifestivalen är med. Och snacka om att dem kan dansa! De är verkligen supercoola!





Sen började det på riktigt! 
Och gissa vilka som var först ut om inte Alcazar! Jag höll ju helt seriöst på att dö! Så sjukt snygga och så sjukt bra! De började med We keep on rockin och fortsätte sen med nyaste singeln Burning för att sen självklart avslutade med Stay the night! De är verkligen bäst! De såg mig från scenen och vinkade verkligen som galningar! hahaha! De var klara alldeles för fort och efter dem var det dags för systrarna Päivärinta. De körde först ett åttiotalsmedley och jag lovar att jag var i princip den enda under 20 som kunde sjunga med i Oh mama! haha! Efter medleyt och lite allsång blev det dags för deras festivallåt Show me heaven. Efter Lili & Susie var det återigen dags för Ragdollz och jag måste verkligen hylla dem ännu en gång. Helt otroliga! Sen var det Sarah Dawn Finers tur och här kan man snacka allsång! Hon inledde med fantastiska Stockholm by morning som jag och min kompis Mikaela sjöng med i för fulla halsar! Hon fortsätte sedan med sin förra festivallåt I remember love och allsången var total! Det var en magisk känsla att stå där och det kändes som att typ hela eskilstuna sjöng med! Sarah avslutade sedan med Moving on och även där var det allsång av högsta klass. Man kan minst sagt säga att Sarah ägde kvällen! 





Efter Sarah var det dags för Janet och jag har aldrig någonsin varit med om en människa som skriker och wailar så himla hemskt förut! Det var verkligen en hemskt upplevelse och jag tyckte så synd om henne! Jag vet faktiskt inte heller vad låtarna hon sjöng heter mer än att hon sjöng sin hit Let Go.  Efter Janet var det Kim och han var ju inte speciellt mycket bättre han. Han var till och med så dålig att jag roade mig med att gå in på facebook i mobilen. Snacka om illa! Han sjöng bla sin Here comes the night. När Kim slängt sig och hoppat runt och haft sig körde Ragdollz för sista gången för kvällen, lika grymma som alltid och sen var det dags för BWO! De öppnade med förra årets festivallåt Lay your love on me, fortsätte med Right here, Right know och avslutade med You're not alone i upptempo version såklart. Helt okej var dem men jag har sett dem prestera mycket bättre! Det var lite lamt på något sätt. Kvällen avslutades sen med (enligt mig) sveriges mest överskattade popgrupp  - Star Pilots! De började exakt likadant som de gjorde på rix förra året med In the heat of the night och avslutade med Higher och det var verkligen ett "Men körde dem inte denna nyss?"  - moment!  Sedan var det slut för denna gången och jag konstaterade att kvällen som börjat så starkt hade sin topp när Sarah körde!






Trots allt så var det en underbar kväll med trevligt sällskap och bra artister!



Kommentarer
Postat av: Kakaaan

Alla borde kunna "Oh mama", den är sjukans bra ;)

2009-06-07 @ 22:28:16
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Anonym

så du säger om Kim & Janet.. fy skäms:P

2009-06-10 @ 15:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0