Sanna Nielsen är mer än Empty Room

Förlåt för dålig uppdatering!
I mitt liv har det inte hänt ett dyft på en vecka, Måsen är i Turkiet och Räven och Åsnan är aldrig hemma.... vi är alla mitt i ett äventyr! Men nu tänkte jag ta och blogga lite om dagens konsertäventyr!

Lövmarknaden i Karlskrona är en gammal marknadstradition, har ingen aning om hur länge den har funnits men LÄNGE i alla fall! Den är full av både modernt krimskrams, kläder, skivor och filmer, och dessutom finns det även en gammaldags marknad med massor av handgjorda saker, stenungsbakade bröd, blommor och gud vet allt. Hög mysfaktor!
I år var första året jag kan minnas att de haft musik på det här sättet. Först idag hann jag kika in ett litet gig med Calaisa. De är himla duktiga de där tjejerna, och musiken de spelar är verkligen helt otroligt mysig och fin! Det var supertrevligt, trots regnet!


Dessutom hade de lagt Blekingefinalen av Svensktoppen nästa på Lövis i år. Jag var bara dit en liten stund och kikade, hann väl inte riktigt få en uppfattning av det. Efter det var det i alla fall dags för en sann Schlagerdrottning, nämligen Sanna Nielsen! Wow, vilken karisma den tjejen har! Hon strålar som solen själv, och har en sådan otrolig sångröst att man knappt finner ord för det! När man ser Sanna i en egen konsert på det här sättet så ser man att hon är så himla mycket mer än Empty Room, Svensktoppen och Melodifestivalen. Hon är en riktig artist i världsklass som kan bjuda på den ena fantastiska låten efter den andra. Dagens konsert bestod av Strong, Impatiently waiting for you, Till en fågel, Hela världen för mig, Du och jag mot världen, Vågar du vågar jag, But I know what I want, Rör vid min själ, I can catch the moon, Be mine (Ja, Robyns låt!), Empty Room och This is my thanks. Jag kan lova er, man behöver inte vara fan av Sanna för att tycka att det hon framförde var grymt. Och inte i min ålder heller. Det var jag, 7-åringar och gamla tanter. Skön mix med folk, verkligen!
Sanna hade med sig ett eget lite miniband bestående Nicklas Tinnborg, Martin Karlsson och självklart pojkvännen Jocke Ramsell. Mysigt, men ändå med bra fart!


Efter konserten pratade jag lite med Sanna och hälsade från folk och fä. Dessutom gjorde Sanna och jag en liten kupp, och filmade en liten videohälsning till Zoots vän Annika, som fyller 18 år idag (GRATTIS!) och dessutom är ett stort Sannafan. Tokroligt, och Sanna var lika glad hon! ;)


Sannas blogg hittar ni förresten HÄR!


Kommentarer
Postat av: Annika

Tack snälla underbara du! <333 ja grät av lycka! <3333333 förresten skön mix av låtar!! ^^ ;D



Tack Geten!! <3

2009-06-19 @ 01:13:13
URL: http://sannafreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0