Om oss: Schlagerräven

Äntligen en lucka i schemat och jag har tid att göra detta med...


Namn: Mikael Schlagerräv
Smeknamn: Micke
Bor: I en förort till den fantastiska staden Stockholm 
Född: 8 April 1992
Pluggar just nu: Mediaprogrammet på MG

Bästa konsertminne:  Markoolio i Eskilstuna 8 Juli 2007. Var där för att se Dea och oj så vi skrek, Jessica hade kul åt oss då med. Det var där jag träffade åsnan och måsen för första gången!
Bästa Melodifestivalminne:  Deltävlingen i Leksand 2006. Var på fotbollscup i Falun (3-4 mil ifrån Leksand) och skippade att spela en match bara för att få se det!
Första Melodifestivalminne: Det tidigaste jag minns är 2003 års festival.. Jag hejade så jäkla mycket på Fame bara för att de var med i Fame Factory...
Detta tyckte jag var hysteriskt roligt:  Glass med strössel, "Discokomp *liiiip*" och många fler saker...
Jag vill bli:  Programledare, rik, lägenhetsinnehavare och sånt där som alla vill bli!
Min dröm:  Att få leda Melodifestivalen! Om jag misslyckas med det, att ändå få ha ett program på bästa sändnignstid: Fredag eller Lördag klockan 8.


Favorit..
.. Schlager: Jag ljuger så bra - Linda Bengtzing
.. Artist: Sanna Nielsen 
.. Sport: Vem kan köa längst tid för biljetter till finalen. Nästa år, nästa år... Vänta ni bara! 
.. Bok: Finns det någon bok som är bra? Läser inte böcker om jag inte måste... Men måste jag välja en bok får det bli Berts Schlagerbok!

.. Film: Livet är en schlager
.. Djur: Katt
.. Maträtt: Tacos
.. Dryck: Fanta!!!
.. Färg: Typ blå och röd
.. Tv-program:  Finns väl inget bättre än Nyhetsmorgon? hahahaha Nej men Sommarkrysset är ju det bästa... Efter Mello.
.. sajt på nätet: Den här bloggen, plus min egen... Ego? Javisst!
.. Godis: Fizzy Bubblizz, godare godis finns inte
.. Körsångerska: Jessica Marberger, Dea Norberg och Britta Bergström

.. Schlagerår: 2006 och 2008 går väldigt jämnt upp med varandra, men jag lovar er: 2009 kommer slå allt!
.. Gång då jag sett schlagern live:  Globenfinalen iår. Hade egentligen skitplatser men det var kul ändå. Nästa år har vi iallafall mycket bättre platser!
.. Motto: Vi ska höras över land och över hav och våga vara en av oss. Har svårt att välja mellan dem, och har därför båda. Från Caracola-låten Go-Go-Caracola

Till sist; hur känner man igen schlagerräven? -  Går det att känna igen mig höll jag nästan på att säga... Nej men jag vet inte riktigt hur man känner igen mig. Jag försöker få min vilja igenom, vill gärna vara i fokus och säger samma sak tills någon reagerat över det! Kan vara ganska, eller snarare väldigt galen ibland.

Nu ska här sovas!

/ schlagerräven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0