Om oss: Schlagermåsen



Namn: Bonnie "Schlagermåsen" Zell

Smeknamn: Bon, Bonbon.

Bor: inte i Stockholm, tyvärr!
Född: 27 Juli 1992
Pluggar just nu: Barn och fritidslinjen på hemmaplan. (glammigt!)

Bästa konsertminne: Lena Philipsson på Gröna Lund. 18 Augusti 2006. Det var verkligen kärlek och ren magi!
Bästa Melodifestivalminne: När Lena vann, 2004! Och nu måste jag ju lägga till när Alcazar körde Stay The Night i Scandinavium, vilken stämning! Vilken känsla!
Första Melodifestivalminne: Alltså, jag tror faktiskt det var när Roger Pontare vann.. Förmodligen för att jag kommer ihåg att min mamma blev helt lyrisk!
Detta tyckte jag var hysteriskt roligt: "Nu läser jag på min lapp med blindskrift här" Tess Merkel driver med sig själv.
Jag vill bli: framgångsrik artist, ekonomiskt oberoende, lägenhetsinnehavare och stockholmsbo, duktig på matlagning, snygg, melodifestivalsdeltagare, en betydande del av melodifestivalen!
Min dröm: att någongång delta i melodifestivalen!


Favorit..
.. Schlager: tror du på fullaste allvar att jag ska kunna välja en? ;-)
.. Artist: Alcazarerna, helt klart! Och Lena Philipsson.
.. Sport: 50 meter högklack, kast med litet gosedjur alternativt ros.
.. Bok: En blomma i Afrikas öken.
.. Film: Livet är en schlager, Dirty Dancing!
.. Djur: Åsnor, Getter och Rävar.
.. Maträtt: Tacooholic!
.. Dryck: vatten på en riktigt varm sommardag efter timmar vid ett kravall.
.. Färg: Rosa.
.. Tv-program: absolut inte melodifestivalen ;)
.. sajt på nätet: Schlagerzoot såklart!
.. Godis: K-l-a-d-d-k-a-k-a!
.. Körsångerska: Caroline Jönsson, Dea Norberg, Jessica Marberger och Anna Andersson.

.. Schlagerår; 2004 och 2009, helt klart!

... Gånger jag sett schlagern live: 4? 5? Alldeles för få.

.. Motto; Det kommer aldrig att gå men jag gör det ändå - Lena Philipsson

Till sist; hur känner man igen schlagermåsen? Man ser någonting med ljust hår som förmodligen springer omkring och är alldeles galen. Är dessutom precis som Sara otroligt högljudd och gör mer än gärna bort mig lite då och då! Om inte jag gör detta, sitter jag säkert med näsan i dataskärmen och med en mobil i handen.


Phuss!



Kommentarer
Postat av: Morgan

Ååh, är jag kändis nu? Måste jag ju vara.



/schlagerhunden

2008-12-18 @ 22:31:42
URL: http://chihuahua.blogg.se/
Postat av: Bonnie

självklart! :)

2008-12-19 @ 16:43:50
URL: http://schla
Postat av: Lillasyster

Fin bild tycker jag\Lillasyster

2009-02-22 @ 19:59:40
URL: http://igen
Postat av: frogi

vem är schlagerhunden

2010-02-28 @ 21:26:54
URL: http://schlagerzoot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0