Julia märkbart tagen: "Det känns helt otroligt"


Foto: Emma Bergström / Schlagerzoot

Julia Alvgard vann igår en av Webbjoker-platserna till Melodifestivalen 2011 med låten Better or Worse. Hon var den artist som drog ner mest jubel, både innan och efter sitt uppträdande och om hon vore en del av Schlagerzoot skulle hon vara en schlagerhund. Till vardags pluggar hon till sångpedagog på Kungliga Musikhögskolan, men kommer till våren ha fullt upp med Melodifestivalen som en av Webbjokerns vinnare.
- Jag vet inte än hur mycket som kommer gå åt till det här, men jag tror jag får lägga pluggandet på hyllan ett tag.

Stort Grattis får man säga, hur känns det?
- Tack, det känns helt otroligt. Det är så mycket, så jag vet inte riktigt men jag känner mig otroligt glad.

Det är en märkbart tagen sångerska som pratar med pressen och svarar på frågor. Allt om vinsten, och hur arbetet till vinsten har sett ut.
- Jag har jobbat stenhårt, jag har engagerat mina vänner, satt upp affischer och posters, ringt och sms:at människor och bett dem rösta.

Har du hunnit fundera något på hur du skulle vilja att scenframträdandet ska se ut?
- Jadu… Hmm… Jag vet inte, jag vet verkligen inte. Det är så mycket i huvudet just nu!

Om du hade varit en del av Schlagerzoot, vilket djur hade du varit?
- Då hade jag varit en hund, en schlagerhund. Jag älskar hundar!


Foto: Emma Bergström / Schlagerzoot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0