Ännu ett diskat bidrag

Bidraget Åt helvete försent skrivet av Lina Eriksson, Mårten Eriksson, och Susie Päivärinta har blivit diskvalificerat då det uppenbarligen varit delade meningar om vem eller vilka som skall få framföra låten.

- Vi på Melodifestivalredaktionen ser ingen annan utväg än att diska bidraget, baserat på det som har skett. Samtidigt vill jag understryka att vi gärna diskuterar regelns tillämpning från fall till fall, men att vi inte kompromissar med att det är vi som fattar det avgörande beslutet – vare sig nu eller i framtiden, tillägger Thomas Hall.
Hm.

Detta säger mig inte mycket. Berör mig inte speciellt mycket heller.
Jag undrar mer; vem får platsen?

Vilket bidrag som ersätter Åt helvete försent avslöjas senare.




Kommentarer
Postat av: PeterDeluxe & Stiinis Blogg

Enlight Susie Päivärinta så var detta bodraget speciel skrivet för Mathias Holmgren med tanken på hans nya solo album "Tänk Om Jag Dör Innat" har släppts men SVT ansåg inte att Hplmgren var ett het kandidat till årets Schlager utan ville har in någon annan person.

2009-11-27 @ 19:50:44
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Jaså? Se där. Tack för infon Peter! :-)

2009-11-27 @ 20:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0