Fyra första bidragen klara!

Iår väljer SVT att presentera bidrag och artister lite allt eftersom det blir klart verkar det som. Idag ramlade det ner ett pressmeddelande i mailen där vi kan läsa att det fyra första artisterna & låtarna är klara!

De fyra bidragen som är klara är:


Desperados

Upphovsman: Pernilla Andersson
Artist: Pernilla Andersson
Min första tanke:
Jag gillar Pernilla Andersson. Tycker hon är mysig och har ett skönt sätt att sjunga på. Ett trevligt inslag i festivalen men någon ESC-vinnare är hon inte. Ja, inte något sverige-vinnare heller för den delen.


E de fel på mig

Upphovsmän: Pontus Assarsson, Thomas G:son, Jörgen Ringqvist
Artist: Linda Bengtzing
Min första tanke:
Skulle jag som ren och skär melodifestivalälskare inte tycka om Linda Bengtzing så hade de ju varit fel på mig (höhöhö) men det är det inte. Jag älskar Linda! Tycker verkligen att hon är en grym entertainer och också en härlig person. Underbart med en schlagerdänga och med en så extremt dålig titel kan det ju inte bli annat än succé?


En blick och något händer

Upphovsmän: Alexander Bard, Ola Håkansson, Tim Norell
Artist: Lasse Stefanz
Min första tanke:
Lasse Stefanz? Ja, varför inte? Den här gången kan vi väl hoppas att de inte blir diskade utan kör på som det ska vara. Mycket intressant låtskrivarduo. Vi kan väl bara önska Lasse Stefanz välkomna till festivalen så ojar jag mig lite över att jag kommer få höra "Allsångs-historien" ett tiotal gånger nästa vinter. Var inte oroliga, jag är säker på att någon av mina zoolegor kommer att berätta den för er innan finalen i Mars. ;)


Me And My Drum

Upphovsmän: Teron Beal, Patrik Magnusson, Johan Ramström
Artist: Swingfly
Min första tanke:
Gudars vad artistnamnet låter bekant! Varför? Youtubade och hittade rap. Jag gissar att detta är ett av de bidragen som jag och mina zoolegor antingen kommer vara rörande överens om eller så kommer vi tycka så olika att det blir riskt för krig. Det allra mest intressanta i det här bidraget tycker jag Teron Beal är som tidigare har skrivit låtar till bland andra Michael Jackson, Jennifer Lopez, Pink och Robyn. Svängig modern rap. Jag tror det kan bli bra. Fast inte mer än så.

Foton: SVT Press

 


Kommentarer
Postat av: Gustav

Hallå! Ni som har bra koll på vad som gäller i schlagervärlden kanske kan ge mig ett råd. Har nämligen två låtar med i webbjokern i år. Vilket ska jag satsa på att be folk att rösta på? Nr 167 "Hanna stanna" eller nr 221 "Miss Universum"?



Tack på förhand!

Gustav

2010-10-11 @ 17:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0