Programledarfunderingar!

 


Foto: Carl-Johan Söder/SVT


Igår avslöjades det ju att Marie Serneholt och Rickard Olsson leder festivalen nästa år. Ett beslut som jag tycker är både förvånande men ändå känns helt självklart på något mystiskt sätt. Jag har hört lite negativa åsikter om SVT’s val bland mina vänner. Jag är dock ganska positivt inställd. De hade, självklart, kunnat välja några mer spännande personer.

 

Marie är kanske inte den bästa programledaren vi sett i svensk TV, ska jag vara ärlig så är hon nog en av de sämre. Men jag tror att hon nu får möjligheter att repetera och öva på helt andra sätt än tidigare och med hjälp av charmen tror jag att hon kommer göra succé! Antagligen inte i första deltävlingen men kanske i tredje! Dessutom är hon en oerhört vacker kvinna som utan tvekan tar glitter&glamour nästan lika seriöst som oss schlagernördar.

 

Rickard Olsson kan man ju fundera på varför de valde. Det känns ju trots allt ganska otippat. Rickard är dock en riktigt duktig programledare som dessutom har humorn som behövs! Vana, trygghet, humor och inte att förglömma så är jag, efter att ha sett några intervjuer, ganska säker på att han tar mello på allvar och inte är rädd för att bära glitter.

 

Jag tycker alltså att de har valt en ganska dynamisk duo som säkerligen kommer göra ett fantastiskt arbete. Var för sig hade jag nog dissat men tillsammans blir det nog bra.

 

De kommer dessutom gästas av en hemlig gäst i varje deltävling vilket jag tycker låter mycket spännande.

 

Nä, det blir nog bra det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0