"Jag skulle vilja se mig själv live"

Nicke Borg är nog för de flesta mest känd som gitarrist i Backyard Babies men just nu har bandet tagit en paus och Nicke passar på att förgylla Melodifestivalen med sin närvaro.

Hur känns det att vara med i Melodifestivalen nu då?
- Det känns ju skitroligt, spännande, skrämmande, nervöst, fnissig. Näe, jag vet inte, jag bara garvar! Jag tycker det är hur kul som helst!


Foto: Emma Bergström/schlagerzoot

Vi pratar lite om att det numera verkligen är en melodifestival och inte en schlagerfestival och Nicke kommenterade det mest att säga att "Det är ju en sveriges största musikfestival och ett enormt promotionjippo för artister!"

Hur känns det att ställa upp själv?
- Jättespännande men lite nervöst..

Vad kan vi förvänta oss av låten?
-
Den går från 0 till 100 i ett perfekt tempo. Det är en klassisk ballad med grand finale och pompa och ståt i slutet. Den är jättestark och bra. Det är ju jag och min röst. Jag spelar inte gitarr den här gången vilket de som brukar kolla på mig vet att jag brukar göra så det är ju ännu ett lite nervöst moment. Jag tror själv att det kan bli väldigt intressant att se. Jag skulle själv vilja se mig live.

Vad skulle den vara för färg?
Blå.. Rosa.. Näe, jag vet inte. Det är jättesvårt. Den är inte röd och den är inte svart. Blå tror jag.

Vad har du för relation till festivalen sedan tidigare?
- Ingen direkt relation.. Man är ju bekant med artister som varit med till höger och vänster men jag brukar ju liksom, när man är ute och promotar Sverige runt om i världen, så drar man ju alltid upp artister som ABBA och Roxette osv.. Och idag är vi ju ledande på musikmarknaden med producenter och låtskrivare så att jag tycker väl att ABBA satte väl nivån för svensk musik.

Om Nicke skulle varit med i Schlagerzoot skulle han vara ett lejon och hans favoritschlager är Waterloo med ABBA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0