Lite Grekiskt

Om jag inte är helt ute och cyklar så var det i förra veckan Grekland valde sitt Eurovisionbidrag. Jag älskar allt som har lite bozouki i sig i princip och är dessutom en stor sucker för grekiska. Därför borde jag verkligen bara älska det här. Ändå är det något som tar emot. Är det sångaren, som är stelare än en pinne medan en himla massa killar hoppar runt honom? Jag har inte bestämt mig än. Vi får väl hoppas att det blir bättre till Eurovision i alla fall! Artisten heter Giorgos Alkaios och låten heter Opa och det låter like this;



Jag lyckas alltid på något sätt heja på Grekland. Jag har i alla fall gjort det de senaste sex åren. Inte ett enda bidrag efter Sakis Rouvas Shake it har jag ogillat. Anna Vissis Everything är totalt odödlig, samma sak med Elena Paparizous My Number One. Sen går ju varken Yassou Maria (2007), Secret Combination (2008) eller This is our night (2009) av för hackor!



Har ni något land (förutom ert hemland, då) som ni alltid älskar i ESC? Något speciellt instrument som får ert hjärta att slå lite fortare?

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Grekland är nog det enda landet, förutom Sverige då kanske, som alltid har bra låtar. Norge är inte dåliga de heller. :)

2010-03-18 @ 21:55:33
URL: http://refrainrefrain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0