Zoot lyssnar på Norge, igen!

Vanligtvis är brukar det ju vara Geten som lyssnar och berättar för er om våra grannländers låtar i diverse deltävlingar. Men denna vecka delar vi på det för att underlätta skolan! ;D Vi är så smarta så!

1. Venke Knutson - Jealous Cause I Love You
En ganska svängig och ganska söt låt som iallafall jag blir glad av! Tjejen sjunger bra och jag gillar det! Heja!

2. Skankters - Life is here today
Detta känns som någon blandning mellan ett seriöst och ett totalt oseriöst bidrag. En blandning av storband och någon sorts av sjungen rap. Mycket instrumentalt (och då låter det mest som introt till ett barnprogram) och lite sång. Jag vet inte riktigt vad detta är. Men det är iallafall inte bra.

3. Tomine Harket - Be Good to me
Klippen man kan lyssna på är 30 sekunder långa. Jag tröttnade redan efter tre sekunder. En ballad sjungen av en brunett. Ett ord: Trååååååååååååååååååååååååååååååååååååååkigt.

4. Hanne Haugsand - Don't Stop
Förutom att detta är plagiat på en mycket känd låt som jag tyvärr inte kommer på namnet på så är detta riktigt bra! Det är lite 80 tal och Madonna över det hela. Jag älskar Madonna. Jag hejar på Hanne!

5. Maria Arredondo – The Touch
Nämen hoppsan, en Celine Dion kopia! Dock är detta riktigt fint och vackert! Ska man sjunga en ballad är det såhär den ska sjungas!

6. Heine Totland – The Best of Me is You
Detta är något jag skulle kunna se Tyskland ställa upp med i ESC. Först låter han som en tjej. Sen låter det mer som.. jag vet inte. Lite 90 tal eller något.

7. Alexander Stenerud – Give It To Me
Åh, jag avskyr sådanahär låtar. Jag kan inte ens beskriva den. Tänk er.. The Toppers från ESC 09. Typ så. Fast att Kempe skulle sjunga låten. Ja, ungefär. Så vispar vi det med en elvisp så får vi nog ungefär det här. Med strössel. Bläh.

Låtarna kan ni lyssna på HÄR!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0