Så gick de nordiska uttagningarna igår!

Som bekant valde ju både Norge och Finland vidare två respektive tre bidrag till sina finaler igår. Personligen tycker jag faktiskt att de gjorde rätt bra, och framförallt spännande, val!

Norge
Norskarna röstade självklart vidare favoritMaria och hennes Make my day till final! Maria levererade ett mäktigt, enkelt och snyggt framträdande. Det enda jag saknar är den där magiska höjningen, hade det varit en annan sångerska än Maria hade låten slocknat. Som tur är bär hon upp den elegant!
Norrmännens andra val var dock raka motsatsen till Maria. Det andra bidraget till att bli framröstat var nämligen hårdrockarna i Keep of Kalessin! Man ska aldrig räkna bort hårdrock, så det så!



Finland
Jag och våra finska grannar var 1/3 överens - fina Nina Lassander gick till final! De andra två som följde var tangon av Amadeus och så smörlåten av Pentti Hietanen. Som bekant så dissade jag båda bidragen ganska hårt... De två sistnämnade är uppenbarligen stora namn i Finland, därför tycker jag att det är extra kul att Nina tog sig till final!



Vad tycker ni? Finns det något vinstmaterial i ländernas val?

Ps. Inom snar framtid kommer en längre utläggning om våra tankar om våra egna startfält!
Den som väntar på något gott...


Kommentarer
Postat av: PeterDeluxe

hehe..ni var sent ut...¨

Kan inte förstå att dom inte röstade fram

Lene Alexandra var ju en rikgtigt bra låt.

Ikväll har Island sin första Deltävling i Söngvakeppni 2010.

2010-01-09 @ 23:16:29
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/
Postat av: Mika

PeterDeluxe: Sent och sent. Ett dygn efter är väl inte så sent? Du vet, vi gör faktiskt annat också ;)



Personligen så gillade jag också Primadonna med Lene Alexandra också. Har inte hunnit se framträdandet än, kan ha varit det det föll på.

2010-01-10 @ 00:29:09
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Pierre

Men oh, varför har jag inte hittat hit förut? Jag tycker faktiskt att det var riktigt bra låtar som gick vidare, med undantag för Penttis smetballad.

2010-01-10 @ 12:30:04
URL: http://schlagerexperience.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0