Resultatet i Finlands andra heat!

Sorry för dålig uppdatering! Med nitton dagar kvar till vår egen festivalstart tänkte jag ta och sammanfatta helgens tävling i Finland lite. Såhär valde vårt grannland!

Den första att ta sig vidare var Antti Keemola med Sun puolella. Antti var en av mina absoluta favoriter från genomlyssningen och jag tycker fortfarande att låten är fantastisk. Kanske ett ganska lamt framträdande (Hey, jag jämför ju alltid med hur man hade gjort i Sverige!) men otroligt snyggt och maffigt med Kören.



Näste bidrag var Heli Kajo med Annankadun Kulmassa. Bidraget har hyllats till skyarna, men det känns som att jag är den enda i hela världen som inte förstår mig på det. Jag skulle inte bli förvånad om det här vinner i slutändan. Om hon då känner för en ny klänning till ESC så kan väl jag få den gamla...?



Det tredje bidraget att ta sig till final var de finlandssvenska tjejerna i Sister Twister som tävlade med bidraget Love at first sight. Jag gillar nog både låten och Elins röst bättre live än i inspelningen, tycker att det känns rätt coolt och snyggt. Om man stagear om det här så kan det bli en grym Vanilla Ninja-feeling.



Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: mathilda

Jag bara älskar att ni har sån koll! Då slipper jag - som ändå inte riktigt orkar - bry mig mer om saker än att surfa in här. Fantastiskt!

2010-01-20 @ 17:01:29
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0