Räven tycker till om Örnsköldsvik

Eftersom jag har helt andra åsikter om Ö-viks startfält, gentemot mina Zoolegor, så kommer här mina egna tankar om Örnsköldsviks startfält:

Ola - Unstoppable
:
Ola går först ut, i första deltävlingen. Det säger en hel del, det är någonting fartfyllt precis som det brukar vara när det gäller Ola. Den nya låten sägs vara en lite tuffare än hans tidigare, och jag tycker de tidigare av hans låtar varit bra men väldigt enkla. Så med lite tuffare toner kanske det här bara blir bra? Jag tror det kommer gå bra!

Jenny Silver - A Place To Stay
:
Hon är ett väldigt bekant namn, men minns inte hur hon låter. Jag tror dock inte på henne, hon har startnummer 2 vilket säger mycket.

Linda Pritchard - You're Making Me Hot-Hot-Hot
:
Linda är grym på alla sätt, och jag tror på det här. Men hur mycket vet jag inte, kan hon bli så populär att hon går vidare? Jag är osäker, men att det kommer vara bra är en sak som är säker!

Pain Of Salvation - Road Salt
:
Ett metalband, jag vet inte vad jag ska säga om det... Men som tur är så ska de köra en poprock-låt vilket bådar gott. Så kan det här vara en utmanare man underskattar? Som H.E.A.T förra året? Jag tror det kan bli lite farligt.

Anders Ekborg - The Saviour
:
Hans röst är oerhört mäktig, om det är rätt låt. Låten sägs vara en pampig ballad, och jag förstår inte hur SVT tänker när de lägger 2 riktigt pampiga ballader efter varandra. Här kommer det handla om vem som presterar bäst när det gäller, Anders eller Jessica Andersson?! För någon av dem lär det bli.

Jessica Andersson - I Did It For Love
:
Jessica är min absoluta favorit i årets startfält, och jag hoppas starkt på henne. Hon ställer upp med en ballad på engelska, och balladen sägs vara en mäktig och pampig ballad. Jag hoppas verkligen att hon gör det grymt, vilket jag vet att hon klarar av. Hennes lite hesa röst passar perfekt! Vi behöver en sån grym sångerska i final, för Jessica är verkligen GRYM! Dock rätt underskattad bland folk...

Frispråkarn - Singel
:
Vem? Det här är alldeles för anonymt för att det ska kunna gå... Jag behöver nog inte säga så mycket mer.

Salem Al Fakir - Keep On Walking
:
Är jag den enda som inte älskar Salem? Visst att han är bra, men inte WOW! Inte för mig. En solklar finalplats tror jag faktiskt inte han har. Men han hade lagt in tonartsbyte i låten iallafall, det får han plus för!


Mer förhoppningar för deltävling nummer 1 är att programledarna är klockrena, vilket jag verkligen tror de kommer vara, och att det förmedlas glitter o glamour över Sverige! Få alla som tittar att känna Melodifestivalen enda ut i fingerspetsarna. Det är en förhoppning som jag hoppas ocj tror uppfylls så fort sändningen startar. Jag längtar, jag längtar, jag längtar!!! Jag vill känna schlaaaaaaaaaagern!!! Många chocker dessutom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0