Hur tänkte ni här, Svt?

Jag skulle verkligen vilja fråga SVT vad dem tänkte när de valde bort jurygrupperna. Som ni kunde läsa tidigare här på zoot ska jurygrupperna göras om med endast 5/11 svenska jurygrupper. Detta betyder att SVT plockat bort 6 stycken svenska grupper.


Jag kan inte riktigt förstå hur dem tänkte här. Dem behöll två jurygrupper i norr och sen är det the big three. Varför kunde dem inte behållt t ex. Karlstad och skrotat Malmöjuryn? Jag tycker det är dåligt av SVT för detta är bara ännu ett tecken på att de mindre städerna glöms bort. Jag hade mycket hellre haft en jurygrupp i t ex. Norrköping eller Karlstad istället för i Malmö eller Göteborg. SVT är en jobbar enligt public service anda och just därför skulle dem skrotat en av de större städernas jurygrupper istället för så många små.

Dåligt SVT, dåligt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ursäkta mig prinsessan, men hade det inte vatt LITE retarded att ta bort juryrepresentation från Malmö som i princip representerar södra sverige(som för övrigt är vähäääldigt folktätt) bara för att ge det till KARLSTAD!? om något så ligger Karlstad iaf tillräckligt nära både götet och huvudstaden för att känna sig lite representerade!

Nej bort med Luleå istället och ha bara Stockholm, Malmö, Göteborg och Umeå kvar säger jag!

Förövrigt behövs inga andra jurygrupper än de 4a ändå :P SVT borde förlita sig mer på svenska folket och fördela makten 25% jury och 75% röster istället!

2010-01-17 @ 22:19:09
Postat av: Schlagerprinsessan

Det här är ju jättebra för oss som tycker att Alcazar ska vinna. Vad jag vill minnas brukar de här småstäderna (särskilt Karlstad) rösta väldigt konstigt. Dvs mest på mossig tråkmusik. Stockholm, Gbg och Malmö brukar iaf rösta på moderna låtar (typ Alcazar), och sen behövs Luleå o Umeå för att göra något slags geografisk spridning. Sthlm och Gbg ligger ungefär lika när som Luleå och Umeå... :-)

2010-01-18 @ 18:18:54
URL: http://schlagerprinsessan.se
Postat av: mathilda

Jorå, jag förstår grejen med Sthlm, Göteborg + Malmö. De är de större städer vi har i Sverige. Men att plocka med både Umeå och Luleå känns märkligt för mig. Hade väl räckt med den större av städerna?

2010-01-20 @ 17:05:04
URL: http://enannandelavstockholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0