Zoots gästrecensent Göteborg - Emma Lewin Sundberg!


Så var det dags för gästrecensent nummer 3.
Hon är en del av gruppen Sheelah (föredetta Caracola) och var med i Melodifestivalen 2008. Låten hette Smiling in love och tog sig till Andra Chansen. Här har ni Emma Lewin Sundberg! Emma var tillsammans med Sheelah aktuella för en låt till Melodifestivalen 2010, men SVT valde en annan artist. Förhoppningsvis kanske vi kan få se dem i Melodifestivalen 2011? Nu kör vi!


Bild: Eget arkiv


Utan att ha sett något från repetitionerna eller följt skriverierna i media så går mina tankar såhär efter att ha lyssnat på låtarna på svts hemsida:

1. Alcazar - Headlines
"-This little light of mine, I´m gonna let it shine" är ju genialiskt!
Som alltid när det kommer till Alcazar så bjuder dom på en jättebra scenshow och jag blir förvånad om de inte gör det ikväll!
Det är ingen "Stay the night" men jag tror definitivt att det blir en final plats.

2. Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Visste inte att Johannes kunde sjunga så det var en trevlig överraskning, det verkar vara en härlig ballad men tyvärr så tror jag att Darin kommer sno alla hans röster ikväll!

3. Elin Lanto - Doctor Doctor
Åh jag gillar låten!!! och jag gillar Elins nya stil, hoppas att det håller ikväll...Andra chansen kanske?

4. Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Kenneth Gärdestad har skrivit texten till låten!
Mysigt, svenskt, jag känner sommar och jag gissar att den kommer gå långt på Svensk toppen!

5. Getty Domein - Yeba
Häftigt och nytt inslag i Melodifestivalen. Jag sitter och undrar över hur scenshowen kommer att se ut...
Tyvärr tror jag inte att detta kommer att gå hem hos Svenska folket, men vi kanske får stå och skrika "YEEEBA" på dansgolvet i sommar?

6. Timoteij - Kom
Ovanligt med musik åt det orientaliska hållet med Svensk sång!
men man får ju en längtan till sommaren, och det är ju positivt=)
Undrar även här på scenshowen, har aldrig sett eller hört Timoteij tidigare.. Är det fyra tjejer som sjunger eller är det några som spelar instrument?

7. Darin - You´re out of my life
Solklar, färdig till Globen! Så bra låt! Tony, Henrik och Arnthor är en så klockren trio, Darin är alltid Darin och får alltid allt från små tjejer till äldre damer att smälta!
Han kommer gå direkt till final!

8. Crucified Barbara - Heaven Or Hell
Jag gillar namnet på gruppen!
Har lyssnat på klippet två gånger nu, tycker ändå att det verkar vara en bra..kan man kalla det rockballad?
Ska bli spännande att se vad de gör på scenen!

Så en liten sammanfattning:
Darin kommer gå direkt till final efter första omröstningen..
Alcazar tror jag har en stor chans att knipa den andra biljetten till Globen!

Elin Lantos låt är ju värd att ta sig till Andra Chansen men det kan ju vara roligt med en skräll till Finalen
Det hade varit roligt om Erik Linders mysiga visa fick komma till Andra Chansen men man vet aldrig om Crusified Barbara kanske snor den platsen...

Spännande!


Tusen tusen TACK säger vi till Emma!
Och vill ni veta vad Sheelah gör nu? Kika då in på deras blogg.


Bild: Eget arkiv


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Getty Domeins scenshow var rätt häftig. Grymma dansare! :)



Alcazar var grymma också. ;)

2010-02-20 @ 13:57:31
URL: http://lizzlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0