Modern vislåt skriven av Kenneth Gärdestad

Ikväll tävlar Erik Linder i Melodifestivalens tredje deltävling med låten Hur kan jag tro på kärlek. Erik slog igenom i Talang 2009 och ska nu entra Melodifestivalens stora scen.

Kan du beskriva din låt?
- Det är en modern vislåt, men det är en poplåt också. Det är en stor låt med en fantastiskt bra text.

Varför valde du att ställa upp med den här låten?
- Det kommer du förstå när du hör låten, det är en otroligt bra låt. Bara att Kenneth Gärdestad har skrivit texten, som för övrigt är otroligt bra, är stort. När jag hörde låten fanns det ingen tvekan, ju fler som hör den desto bättre.

Vad tror du att du kan tillföra till den här tävlingen?

- Ett nytt ansikte, jag tror att tävlingen generellt mår bra av nya artistiska uttryck så jag får bli ett av dom och jag hoppas kunna beröra folk med den här starka låten.

Kan du beskriva dig själv med 3 ord?

- Glad, Spontan och Målinriktad

Vad har du för relation till Göteborg?

- Min syster har bott där i säkert 8 år, så jag har varit ganska mycket i Göteborg. Jag gillar staden, jag tycker den är mysig, lagom stor och har Liseberg.

Vilken är din favoritschlager?

- Stad i ljus

Vilket är ditt bästa Festivalminne?

- Fångad av en stormvind, jag var i fjällen och såg det på TV med hela min familj och jag kommer ihåg att det var solklart vem som skulle vinna.

Vad var det som gjorde att låten var så bra?

- Det var kombinationen av jättebra låt, fantastisk artist och massa energi på scenen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0