"Jag tycker att jag har en väldigt bra låt att sjunga för Sverige"


Anna Bergendahl slog igenom i Idol 2008 och gör ikväll sin debut i Melodifestivalen med låten This is my life. Med startnummer 5 ska hon försöka bli lika populär som när hon tävlade i Idol.

Varför ställer du upp i tävlingen?
- Jag ställer upp för att jag tycker att jag har en väldigt bra låt att sjunga för Sverige. Jag tycker den är fantastisk och jag känner mig fantastisk när jag sjunger den.

Vad kan du som debutant tillföra till tävlingen?
- Jag hoppas att folk kommer tycka att det på något sätt infinner sig ett lugn när dom hör låten och att dom blir hoppfulla och att  några iallafall kanske kan identifiera sig med det jag sjunger om och att det kan kännas äkta. Det hoppas jag att jag kommer kunna bidra med, vi får se!

Kan du beskriva låten?
- Det är en väldigt lugn och finstämd låt som bygger och blir större och större. En hoppfull låt.

Kan du beskriva dig själv med 3 ord?
- Hoppfull, känslosam och nyfiken.

Vad har du för relation till Malmö?
- Jag har ingen direkt relation till den staden, tyvärr. Skåne är fint!

Om du hade varit en del av Schlagerzoot, vilket djur hade du varit?
- Det var jättesvårt att säga... Ehm, jag är väl en Schlagerörn kanske. Jag gillar att ha koll på grejer!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0