En stor ballad som är väldigt känslig...



Ikväll är det debut för Darin på Melodifestivalens scen. Iallafall som tävlande. Han var med under 50-årsfirandet och sjöng Det gör ont, och under Mellanakten i Malmö under förra årets Festival. Ikväll tävlar han med låten You're out of my life.

Hur kommer det sig att du är med i tävlingen?
- Det som fick mig att va med i tävlingen var ju, det var när jag hörde den här låten. Jag fick bara en sån här känsla när jag hörde den första gången. Det var en låt som gick in i hjärtat och kände bara att det här, det här måste jag göra och hur ska jag få fram den här låten på rätt sätt. Sen fick jag förfrågan om joker, vilket jag fått andra år men det hade inte passat in tidsmässigt med det jag gjorde då och nu passar det in jättebra.

Kan du beskriva låten?

- Det är en stor ballad och den är väldigt känslig, det är en sån låt som går in i hjärtat. Den passar mig väldigt bra, och får fram min röst. Jag älskar att sjunga den!

Kan du beskriva dig själv med 3 ord?
- Musikalisk, Spontan och kanske lite Oförutsägbar

Vad har du för relation till Göteborg?
- Det är den andra största staden i Sverige, så jag har varit där väldigt mycket och jag har väldigt många kompisar därifrån.

Vilket är ditt bästa festivalminne?
- Det var nog när jag körde Det gör ont (Melodifestivalen 50 år), eller Se på mig (Melodifestivalen 2009).

Hur kändes det att vara med i Melodifestivalen då, fast inte vara med och tävla?

- Det var kul att få vara med liksom, även fast man inte var med och tävlade. Det kändes stort och den där responsen man fick efteråt kändes ju väldigt skönt. Det var ju en lite annorlunda grej att köra en Melodifestivallåt på svenska. Det kändes kul!

Vilken är din favoritschlager?
- Se på mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0