Är inte rättvisan ganska orättvis, SVT?

Ang att SVT nu lagt ut alla de tävlande bidragen på sin hemsida så kan man ju ställa sig frågan om detta ger Malmös artister några fördelar? Nu kan ju publiken lyssna på deras låtar en hel vecka i förväg. Visserligen bara en minut men det räcker ju klart och tydligt för att skapa sig en bild av låtarna.

Allt detta beror ju på att att Jöback och Sibels låtar läckt ut då SVT varit otroligt klantiga och lagt upp dem. Nu har de alltså lagt ut de 6 resterande bidragen för att göra det hela rättvist. Det blir helt klart rättvist för de tävlande artisterna och jag förstår helt och hållet hur SVT tänker. Men de artisterna och låtarna som redan tävlat då? Deras låtar ligger ju i karantän och får inte spelas något mer. Det blir ju väldigt orättvist mot dem?

Visserligen släpps skivan på Söndag och då kan man lyssna på alla låtar hur mycket man vill. Hade inte Malmös startfält varit så otroligt dåligt (jag ställde nyss frågan om det var ett skämt) så hade jag varit upprörd. Nu tycker jag mer att det rättvisa är ganska orättvist.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag tänkte precis samma sak! Att lägga upp alla låtarna är ju rättvist gentemot Malmöbidragen, men grymt orättvist mot bidragen från de andra deltävlingarna.

Det var ett märkligt startfält, Pernillas och Peters låtar är FANTASTISKA medan jag knappt orkar lyssna på resten.

2010-02-22 @ 21:39:13
URL: http://schlagerprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0