Linda testar lyckan en gång till, med ballad!

När Linda Pritchard presenterades som artist förra året så kommenterade jag det ungefär såhär: "Ja! Ja! Ja! Ja! Seriöst, Linda får utan tvekan mina hurrarop! Coolare tjej får man leta länge efter!" och sedan dess har man kunnat läsa om henne otaliga gånger i bloggen. Det är ingen hemlighet att Zoot tycker att Linda är fantastiskt duktig och att vi håller tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången.

När vi sågs på presskonferensen var det ett otroligt härligt återseénde och efter ett kort kramkalas började vi prata om det som komma skall:

Hon berättade att det känns "Jättebra, otroligt roligt och helt rätt!"



Foto: Emma Bergström/schlagerzoot


I år tävlade du i Övik och nästa år får du åka till Malmö, har du någon relation till Malmö?
- haha, ja.. det är verkligen upp och ner. Näe, ska jag vara ärlig tror jag aldrig jag varit i Malmö! Det ska bli spännande men egentligen spelar det inte så stor roll vilken stad man hamnar i.

Linda berättade att Alive, som låten hon ska tävla med heter, är en riktig pepplåt. En ballad (här jublade jag & Vikarie-Emma i kör!) och att den handlar om att "man ibland känner att ingen älskar en och att man inte duger men så kommer man på att hey, så är det faktiskt inte" Hon berättade också att om låten hade varit en färg hade den varit orange och att det är stor skillnad sedan sist.

Under förra festivalen fick vi aldrig möjligheten att fråga dig vad du skulle vara för djur om du var med i schlagerzoot, så, vad skulle du vara för djur?
- Nä, juste. Det gjorde ni inte! Min mamma brukar säga att jag är ett rådjur eller en antilop kanske det är? Fast nä, jag är nog mer en.. gräshoppa!

Vi välkomnar såklart Linda till vårat Zoo som bara växer och växer och hoppas att det går hela vägen den här gången! Ni har väl föresten inte missat att Linda, sedan tidigare, tycker att Schlagerzoot är den bästa schlagersidan?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0