Lena Philipsson - Melodifestivalsaktuell!



Då jag sen Lenas senaste Melodifestivals framträdande - Det Gör Ont 2004 - är ett enormt stort 'phan' till Lena vet jag inte riktigt hur jag ska sätta ord på det här. Stämmer det så kommer jag förmodligen gå in i ett chocktillstånd och inte kunna sätta ord på någonting alls en tid. Expressen berättar idag att Lena Philipsson är ett aktuellt namn inför Melodifestivalen 2010 OCH att hon håller på med ett nytt album! Det är ju helt phantastiskt! (ja, ordvitsarna tar aldrig slut!)

Jag kan känna mig itudelad här egentligen. Då Lena faktiskt redan vunnit hela spektaklet - ska man vara med igen då? - Nej, sa Lena efter 2004. Vi höll med. The Toppen is nådd. MEN. Lena har inte varit så himla aktuell på senare tid och hon är en av Sveriges bästa artister, vart tat man vägen då? Jo, Melodifestivalen. Det funkade ju för Charlotte Perrelli 2008, hon väntade 10 år. Lena väntar isåfall 6 år. Fast Charlotte vann ju ESC 99 också så det kanske kompenseras ut lite?

Lenas nackdel är att vissa kommer fundera på om dom faktiskt tycker om att någon som redan vunnit är med igen.
Lenas fördel är att hon är Lena Philipsson. Vill hon så kan hon. Hon kan, liksom Charlotte kunde, få folk att tycka att det är HELT OKEJ att ha vunnit tidigare. ;-)


Personligen skulle jag bli så glad över att se Lena i rutan, högaktuell igen att jag skulle glömma bort mitt stora "redan-vunnit!?" hinder. Hon är ju faktiskt Lena Philipsson. Och hon är tamigfan bäst!

Läs Artikeln på Expressen; http://www.expressen.se/noje/1.1725482/lena-ph-gor-comeback






Kommentarer
Postat av: PeterDeluxe

Jag kan inte på stå att "Ph" vann hela Schlagern efter som ESC-04 inte vanns av Sverige =(

2009-10-01 @ 16:53:45
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Nej, men hon vann ju Mello ;-)

2009-10-01 @ 20:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0