Schlagerstjärnorna intar hästryggarna i Globen!

Jag är en hästälskare av stora mått (kanske inte är helt känt, men jag har ridit från jag var 5 till 14 år) och första adventhelgen förenas mina två största intressen ganska perfekt - nämligen genom Stjärnornas hoppning! Stockholm International Horse Show har pågått för fullt hela helgen och som avslut på helgen visas Stjärnornas hoppning. Stjärnornas hoppning innebär att ett gäng artister, skådisar, tv-kändisar eller vad de nu är tävlar i hästhoppning i Globen. Vissa av dem har tidigare aldrig suttit på en häst, medan vissa andra ridit i halva sitt liv. Det som mest förvånar alla medverkanden brukar vara hur hästbitna de blir... För ett par år sen var ju Linda Bengtzing med och då fann hon ju sin stora kärlek i hästen Trazan. ;)

Dagens tävlanden är musikalartisten Jacob Stadell, Emma Wiklund som vi mest sett för Lindex, Bygg-Matte Carlsson som säkert vill försvara förra årets vinst och så ett gäng gamla schlagerrävar - Richard Herrey, Petra Nielsen, Velvet och Alcazars Lina Hedlund!


Missa alltså inte all den här charmiga dramatiken; klockan 22:00 i SVT24!


Kommentarer
Postat av: Måsen

HEEEJAAAA LIIINAAA!!!

2009-11-29 @ 12:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0